به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بر مدیریت منابع آبی در شرایط بحرانی فعلی تاکید کرد و افزود: یکی از راه های مقابله با اضافه برداشت از منابع زیرزمینی، نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های آب کشاورزی است و در این راستا اقدامات خوبی در سال های اخیر در شهرستان صورت گرفته است.
وی به وقوع خشکسالی ‌ها در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: اضافه برداشت آب از سفره ‌های زیرزمینی باعث افت منابع آبی در شهرستان شده و یکی از جدی ‌ترین چالش‌ های اصلی پیش‌ روی مدیریت منابع آبی در شهرستان است.
وی افزود: نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه های کشاورزی، بر حفاظت از منابع آبی و عبور از کم آبی و بحران کمک می کند.
اصغرپور گفت: کشاورزان باید منابع آبی موجود را درست مصرف کنند و از کشت محصولات با نیاز آبی بالا خودداری کرده و در نصب کنتور هوشمند بر روی چاه ها همکاری های لازم را انجام دهند.
وی گفت: متاسفانه ذخایر آبی به دلیل مصرف زیاد به شدت کاهش یافته که با بهینه کردن مصرف از طریق تغییر شیوه های آبیاری بخشی از مصرف بی رویه حذف می شود.
شهرستان عجب شیر با 738 کیلومترمربع و حدود 71 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و بیشترین آسیب ها ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه متوجه این شهرستان است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.