یونس فاتح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه یک هزار و 643 مددجوی تحت حمایت این نهاد در شش ماهه نخست سال جاری تسهیلات اشتغال دریافت کردند، افزود: 25 میلیارد و 854 میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان در شش ماهه نخست امسال پرداخت شد.
وی با بیان اینکه در این مدت بانک‌های عامل استان بیش از 18 میلیارد و 870 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت کرده‌اند، اظهار داشت: هزار و 61 نفر از مددجویان مستعد اشتغال، پس از معرفی به بانک‌های عامل تسهیلات اشتغال دریافت کردند.
فاتح با اشاره به اینکه 6 میلیارد و 849 میلیون تومان از تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت حمایت، توسط صندوق امداد ولایت بود، خاطرنشان کرد: 579 نفر از مددجویان با دریافت تسهیلات اشتغال از صندوق امداد ولایت صاحب شغل شدند.
وی ادامه داد: 32 درصد از تسهیلات اشتغال پرداختی به مددجویان از طریق بانک‌های عامل استان آذربایجان شرقی در شش ماهه نخست سال جاری جذب شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه اکنون حدود 27 هزار طرح اشتغال تحت نظارت این نهاد در حال اجرا است، افزود: ناظران طرح های اشتغال با نظارت‌های دقیق در طول اجرای طرح، مشاوره و راهنمایی‌ لازم را به مجریان ارائه می‌کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین شغل ایجاد شده در این مدت در بخش خدمات بود، گفت: 628 نفر از مددجویان پس از دریافت تسهیلات اشتغال، اقدام به فعالیت های خدماتی کرده اند.
به گفته فاتح، در شش ماهه نخست امسال 266 فقره وام اشتغال به مبلغ چهار میلیارد و 392میلیون تومان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی پرداخت ‌شده است.
به گزارش ایرنا،72 هزار خانوار شامل 115 هزار نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند؛ 62 درصد جمعیت تحت پوشش را افراد سالمند تشکیل می دهند.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.