به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش مراغه افزود: براساس مصوبه بودجه سال 97، کلیه مدارس دولتی از پرداخت قبوض خدماتی آب، برق و گاز در سال تحصیلی جدید معاف بوده لیکن باید بدهی های معوق خدماتی آنها پرداخت شود.
وی اضافه کرد: ساماندهی سرویس مدارس، نصب دوربین های مداربسته و تامین امنیت تردد دانش آموزان در سال تحصیلی جدید از جمله تمهیداتی است که در حال اجراست.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این نشست از آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید خبرداد و گفت: امسال 45 هزار دانش آموز به همراه سه هزار معلم و 600 همکار فرهنگی سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.
جلیل اسلامی افزود: در راستای تامین فضاهای مورد نیاز دانش آموزان نیز امسال چهار مدرسه خیرساز رحیمیان و سلجی در شهرک گلشهر، طرح آموزشی خیرساز ضیاالملکی در هنرستان رازی و نیز مدرسه خیرساز بهاری در روستای سعیداباد در اولین روزهای آغاز سال تحصیلی پذیرای دانش آموزان خواهند بود.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز طرح آموزشی هنرستان کشاورزی، استخر آموزش و پرورش، مدارس خیرساز دکتر بهلولی، هندی زاده، رحمانی، شهرام فرجی و زینی در این شهرستان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه ایجاد مدارس هیات امنایی در این شهرستان با برخی انتقادات همراه بوده گفت: ایجاد این مدارس در پاسخ با استقبال چشمگیر اولیای دانش آموزان برای ثبت نام در آنها انجام می گیرد.
وی افزود: هم اکنون نیز براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش شهرستان، 10 درصد از درآمدهای مدارس هیات امنایی صرف مدارس مناطق کم برخوردار می شود.
وی با اشاره به کمبود نیروی آموزشی در مدارس در سال تحصیلی جدید به عنوان چالشی پیش روی آموزش و پرورش ادامه داد: امسال حدود 130 معلم در این شهرستان بازنشسته شدند و این در حالی است که فقط هفت نفر از دانشگاه فرهنگیان برای مدارس جذب شده است.
وی اضافه کرد: با وجود مشکلات پیش رو، از معاونان مدارس نیز برای پرکردن خلا کمبود معلم در مدارس استفاده خواهد شد.
وی از افزایش کلاس های درس هنرستان های این شهرستان در سال تحصیلی جیدد خبرداد و گفت: برای اولین بار شاهد استقبال مناسب دانش آموزان از رشته های فنی و حرفه ای هستنیم و در این راستا، کلاس های درس این رشته از 141 کلاس به 150 کلاس افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: متاسفانه با وجود ارائه مشاوره های تحصیلی در انتخاب رشته ها و کنکور، شاهد گرایش بیش از حد دانش آموزان به سوی رشته تجربی هستیم.
هم اکنون بیش از 45 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.