به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز اظهار داشت: حمله به سفارت ایران در بصره توطئه دشمنان 2 کشور است که با هدف برهم زدن اتحاد و تفرقه افکنی انجام شد.
وی افزود: حمله به کنسولگری ایران در بصره توسط برخی مغرضان موجب وارد شدن خسارت زیادی شد که البته این حمله وحشیانه از سوی بسیاری از نهادها و شخصیت های برجسته سیاسی عراق محکوم شد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: مردم 2 کشور به خصوص در ایام محرم و اربعین نباید اجازه دهند بین 2 ملت تفرقه ایجاد شود و جمعیت میلیونی عزاداران حسینی در این ایام تحت تاثیر قرار بگیرد.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در تهران، بیان کرد: این مذاکرات نتایج بسیار خوبی در برداشت و موجب اتحاد و یک صدا شدن مواضع سه کشور در خصوص مسائل سوریه شد.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: انزوای تاریخی صهیونیسم و اتحاد روسای جمهوری ترکیه، روسیه و ایران در حذف دلار در معاملات جهانی از جمله دیگر دستاوردهای نشست سه جانبه تهران است.
وی همچنین با تقدیر از برگزاری باشکوه همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای تبریز، گفت: زنان تبریزی امروز زینب وار در این مراسم شرکت کردند و عشق خود را به اباعبدالله حسین(ع) به نمایش گذاشتند.
وی با اشاره به وجود نظم، انضباط و شرکت گسترده مردم در عزاداری های حسینی در شهر تبریز، ادامه داد: از نیروهای انتظامی و امنیتی در برقراری نظم و ایجاد محیط امن و از مردم به خاطر برگزاری شکوهمند مراسم های عزاداری شبانه برای ابراز ارادت و عشق و علاقه به امام حسین(ع) تقدیر و تشکر می کنم.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.