حجت الاسلام فریدون مطهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سوگواره به عنوان حرکتی فرهنگی و مذهبی برای معرفی هرچه بهتر فرهنگ عاشورایی به مردم، تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: بر این اساس، برنامه های فرهنگی و مذهبی علاوه بر آستان امامزادگان سید محمد (ع) و سید ابراهیم (ع) و بقعه شهیدین در 60 مسجد شاخص این شهرستان نیز برگزار می شود.
وی اضافه کرد: برگزاری آیین های سوگواری وعزاداری سنتی، سخنرانی و ادعیه خوانی و زیارت عاشورا از جمله برنامه ها و آیین های فرهنگی و مذهبی در قالب این سوگواره است.
وی گفت: در برگزاری این آیین های سنتی و سوگواره بصیرت عاشورایی، حدود 50 نفر از روحانیون این شهرستان در زمینه ترویج فرهنگ عاشورایی به بیان فلسفه نهضت حسینی می پردازند.
وی با اشاره به برگزاری آیین های سوگواری در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در این شهرستان افزود: تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) و احلی من العسل از دیگر برنامه های شاخص در اماکن مذهبی، آستان امامزادگان و مساجد این شهرستان در طول ایام عزاداری ماه محرم است.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای فرهنگ سازی در آیین های سوگواری حسینی، خیمه های معرفتی با حضور روحانیون در زمینه پاسخ به مسایل شرعی، تبیین فرهنگ حسینی و نهضت عاشورا و ترویج فرهنگ وقف در این اماکن مذهبی برپا می شود.
شهرستان 263 هزار نفری مراغه در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار داشته و عزاداری های ماه محرم در این شهرستان با شور و حال کم نظیری برگزار می شود و هرساله پذیرای هزاران مسافر از شهرهای مختلف کشور است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.