مجید خدابخش روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: بخش قابل توجهی از میلگرد، برنج، شکر و حبوبات که دستگاه های نظارتی به عنوان احتکار تشخیص داده اند به صورت انبوه در سامانه توزیع استان پخش شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به جو روانی به علت اخبار منتشر شده در خصوص احتکار، باید توزیع این کالاها به صورت عمومی اطلاع رسانی شود.
وی با اشاره به دغدغه های انبارداران در خصوص احتمال احتکار تلقی شدن کالای آنها، گفت: ما این اطمینان را به همه فعالان اقتصادی می دهیم که دولت و تمامی سازمان های نظارتی در کنار این فعالان هستند و چرخه انبارداری در استان نباید دستخوش نوسانات شود.
خدابخش، در خصوص مباحث مطرح شده در رابطه با انبار بیش از هشت هزار خودرو در ایران خودروی تبریز و آخرین وضعیت بررسی این موضوع گفت: سازمان های متولی باید گزارش های بازرسی را هرچه سریع تر تکمیل و به مراجع ذیربط تحویل دهند تا با تعیین تکلیف شدن این خودرو ها شاهد ورود آن به بازار باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتظار داریم هرگونه اطلاع رسانی در خصوص احتمال احتکار و یا صدور احکام قانونی تنها از مسیر سازمان تعزیرات صورت گیرد تا شاهد اظهارنظرهای ناهمگون در این شرایط نباشیم.
خدابخش بر ضرورت مدیریت بازار در بخش شیر، مرغ، گوشت و حبوبات تاکید کرد و افزود: قیمت ها در این بخش ها باید تحت کنترل باشد تا از افزایش غیر منطقی قیمت ها جلوگیری شود.
وی، تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت گران و تولیدکنندگان استان را نیز ضروری دانست و گفت: از مراجع مسوول درخواست شده است 25 درصد از فولاد و مواد پتروشیمی خارج از بورس و با قیمت های مصوب بورس در اختیار تولید کننده قرار گیرد تا از برخی سوءاستفاده ها و فروش های خارج از بورس با قیمت های بالا جلوگیری شود.
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.