بابک نهرین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد این جشنواره اعلام کرد: 31متقاضی برای شرکت در این دوره از جشنواره داشتیم که از میان آنها 12 اثر به بخش مسابقه و اجرا راه یافتند.
وی با بیان اینکه این جشنواره از 11 تا 14 شهریور در سه مجتمع 29 بهمن، تئاتر شهر و دانشگاه نبی اکرم برگزار می شود، افزود: هر روز شاهد 4 اجرا در این سالن ها خواهیم بود.
نهرین توجه به تئاتر شهرستان ها را یکی از اهداف جشنواره برشمرد و گفت: همان طور که در ترکیب انجمن نمایش هم شاهد بودید که ترکیب کاملا استانی بود و فقط یک نفر از تبریز حضور داشت و بقیه اعضا از شهرستان ها بودند؛ در این جشنواره نیز آثاری از شهرستان های مرند، سردرود و بناب هر کدام با 2 اثر حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که با برنامه ریزی و اجرای کارگاه های آموزشی به ارتقای تئاتر شهرستان و درخشش آنها در جشنواره های ملی و تئاتر فجر کمک کنیم که رسیدن به چنین امری دور از ذهن نیست.
به گزارش ایرنا، سی امین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی امروز با اجرای نمایش «روز عزیز مرده» اثر محمد چرمشیر به کارگردانی محسن عبدلی در مجتمع فرهنگی 29 بهمن تبریز آغاز شد.
نمایش «آدم آدم است» نوشته مهرداد رایانی مخصوص، به کارگردانی بهنام ابوطالبی، نمایش «بازی» اثر نویسنده اصغر نوری به کارگردانی میرحسام کاظمی و نمایش «تمام من عدو» اثر مرتضی شاه کرم، به کارگردانی ابوالفضل اجاقپور هم در روز اول جشنواره اجرا می شود.
نمایش «شب هزار و یکم» اثر استاد بزرگ تئاتر کشور بهرام بیضایی به کارگردانی جواد قامتی، نمایش «آسمان روزهای برفی» اثر محمد چرمشیر به کارگردانی سیامک افسایی، نمایش «پلی از جنس شیشه» نوشته نگار نادری توسط الیاس ضرابی و نمایش «نترس آب ها مهربانند» نوشته پژمان شاهرودی به کارگردانی غفار انوشا در روز دوم جشنواره اجرا می شود.
در روز سوم و پایانی سی‌امین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی نمایش های «پرسه‌های موازی» اثر پیام لاریان به کارگردانی علی کاظمی‌وند و نمایش «خ.م خیلی محرمانه» به نویسندگی و کارگردانی میر میلاد مهدیزاده، نمایش «ناگهان زود» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار و نمایش «آخرین بازی» اثر امیر مهروند توسط همین هنرمند به روی صحنه می رود.
جلسات نقد و بررسی آثار اجرا شده در جشنواره ساعت ١٠ صبح روز بعد توسط استاد 'منوچهر اکبرلو' در دانشگاه نبی اکرم (ص) برگزار می شود.
همچنین نمایش «تیغ کهنه» نوشته محمد امیر یار‌احمدی و کارگردانی یعقوب صدیق جمالی به علت اعتراض نویسنده جهت عدم وجود مجوز حضور در جشنواره استانی و نمایش «درخت بی نشان» به کارگردانی زهرا خدابنده به علت عدم اجرای عمومی از سی‌امین جشنواره استانی حذف و با توجه به انصراف پنج گروه، گروه هایی که به ترتیب امتیاز شورای نظارت را دریافت کرده‌اند در جشنواره حضور خواهند داشت.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.