شهرتی‌فر گفت: آذربایجان‌شرقی از امنیت کامل برخوردار است و به‌هیچ وجه دلیل تغییر محل برگزاری نشست مسایل امنیتی نبوده است.

 به گزارش ایلنا رحیم شهرتی‌فر با اشاره به تغییر مکان برگزاری نشست سه‌جانبه رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه از تبریز به تهران در تشریح علت این واقعه، ابراز داشت: این اجلاس استانی نبود و اصولاً وزارت امور خارجه با صلاحدید مقامات عالی‌رتبه در رابطه با مکان برگزاری آن تصمیم می‌گیرد.

وی تاکید داشت: استان آذربایجان‌شرقی و به‌ویژه تبریز از هر نظر برای میزبانی آماده بود و این توان را داشتیم تا اجلاس را به‌ نحو مطلوب برگزار نماییم اما تصمیم ملی برآن شد تا برنامه در تهران برگزار شود.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: شاید به علت برنامه‌ریزی دیدارهایی که تنها در تهران امکان برقراری آن وجود دارد، محل اجلاس رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه را تغییر داده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در تبریز نقص امنیتی برای میزبانی وجود دارد، تصریح کرد: به‌هیچ وجه اینگونه نیست و نه‌تنها تبریز و آذربایجان‌شرقی بلکه تمام نقاط ایران امن است  و دلیل تغییر محل اجلاس مسایل امنیتی نبوده است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.