صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان اهمیت و تأثیر حضور بانوان در صف مقدم نهضت
  • محل تهران، حسینیۀ جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع اهمیت و تأثیر حضور بانوان در صف مقدم نهضت
  • حضار حضار: بانوان اردبیل

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

مجاهدت بانوان در پیشبرد مقاصد اسلامی

شما بانوان محترم که از راه دور آمدید، خوش آمدید و خداوند ان‏شاءاللّه‏، شما را سعادتمند فرماید. ملتی که بانوانش در صف مقدم برای پیشبرد مقاصد اسلامی هست آسیب نخواهد دید. ملتی که[بانوانش]در میدانهای جنگ با ابرقدرتها و با مواجه شدن با قوای شیطانی قبل از مردها در این میدانها حاضر شده‏اند پیروز خواهد شد. ملتی که شهید در راه اسلام، هم از بانوان دارد و هم از مردها و شهادت را هم بانوان طلب می‏کنند و هم مردها، آسیب نخواهد دید.

ما امیدواریم به این سیل خروشان ملت که در جلوی آنها بانوان محترم که ارزشمندترین قشرهای ملت هستند و برای پیشبرد آمال اسلامی مجاهدت می‏کنند؛ به ملت ایران تبریک عرض می‏کنم. و باک از هیچ قدرتی نداریم؛ برای اینکه یک ملتی که زن و مردش برای جانفشانی حاضرند و طلب شهادت می‏کنند، هیچ قدرتی با آن نمی‏تواند مقابله کند.

قدرت شما قدرت الهی است. شما بانوان محترم برای خدا قیام کردید و برای خدا در این قیام پایدار هستید و آسیب نخواهید دید.

هرچه می‏توانید این صفهای خودتان را فشرده‏تر کنید و انقلاب را حفظ کنید و به پیش بروید. گوش به حرفهای مفسدینی که می‏خواهند بین شماها تفرقه بیندازند یا شما را
از انقلاب دلسرد کنند، ندهید که اینها بلندگوهای شیطان هستند و خدای تبارک و تعالی آنها را ان‏شاءاللّه‏ سرکوب خواهد کرد.

من از شما بانوان محترم قدردانی می‏کنم و تشکر می‏کنم که از راههای دور به اینجا تشریف آوردید. خداوند ان‏شاءاللّه‏ شما را عزیز و عظیم و مرفه قرار دهد و شما را برای مسلمین و اسلام حفظ کند.

والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته