صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تلاش بدخواهان برای دلسرد کردن مردم از انقلاب
  • محل تهران، حسینیۀ جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تلاش بدخواهان برای دلسرد کردن مردم از انقلاب
  • حضار حضار: اهالی اردبیل و دشت مغان

[بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم]

پایداری قیام برای خدا و اسلام

از خداوند تعالی عظمت اسلام و سلامت مسلمین و خصوص برادران آذربایجانی و شما عزیزان شهرستان اردبیل و اطراف اردبیل را خواستارم. بعضی از کسانی که می‏خواهند این نهضت اسلامی و این انقلاب الهی به ثمر نرسد، گاهی می‏گویند که شور مردم کم شده است، مردم در اول انقلاب شور زیاد داشتند ولی حالا آنطور نیست و این سمپاشی است در بین ملت. مگر اول انقلاب برای خدا بود و حالا برای خدا نیست که در اول انقلاب، شور زیاد باشد و حالا چون برای خدای نیست، کم باشد؟ از اول انقلاب تا حالا هرچه بوده است برای خدای تبارک و تعالی بوده است. یک مملکتی که می‏رفت به طرف جاهلیت، می‏رفت که احکام قرآن و اسلام فراموش بشود و می‏رفت به اینکه مصالح این مملکت پایمال بشود، خزاین مملکت به جیب اجانب برود، ملت ما قیام کرد برای خدا و برای احیای احکام الهی و با شور و شعف به میدان رفت و با دادن فداییان بسیار و شهدای بیشمار غلبه کرد بر کفر و نفاق و دست ابرقدرتها را از این کشور کوتاه کرد. و این برای اسلام بود و برای خدا. یک کشوری که برای خدا قیام کرده است، برای خدا هم پایدار می‏ماند و برای خدا هم ادامه می‏دهد. و لهذا، این اشخاصی که پیش خودشان می‏نشینند حساب می‏کنند، یا بیحساب می‏خواهند این کشور را به خیال خودشان نگذارند به پیش برود و این انقلاب را نگذارند که گرم بماند و پرشور، اینها یک
مطالبی را عنوان می‏کنند و منتشر می‏کنند. آن چه شده است که شما جوانان عزیز را از راه دور به این منزل حقیر کشانده است؟

حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش

این چه احساسی است که بانوان محترم و جوانهای عزیز را از آن طرف کشور آورده است و در یک همچو جایی تا مواجه بشوم با آنها و آنها هم مواجه با ما بشوند و درد دلهایی که آنها دارند و ما داریم در میان بگذاریم؟ غیر از شور اسلامی است؟ غیر اسلام اصلاً مطرح است پیش شما؟ شما برای یک تخت‏وتاجی اینجا آمده‏اید؟ برای یک استفادۀ مادی اینجا آمدید؟ می‏دانید که این حرفها در اینجا نیست. شما برای خدا و برای رضای خدا و پیشرفت اسلام می‏خواهید به بدخواهان ارائه بدهید که همان شوری که در اول انقلاب بود و ما را به میدانها کشاند، و دشمنان اسلام را از ایران بیرون راند، حالا هم هست؛ برای اینکه اسلام همان اسلام است، انقلاب اسلامی هم همان انقلاب اسلامی است. و بحمداللّه‏ تا کنون هم با بهترین وجه این مطالب اسلامی یعنی، اساس حکومت اسلامی با بهترین وجه تحقق پیدا کرده است و ملت خودش است که سرنوشت خودش را به دست دارد. اینطور نیست که ملت ما از همه‏چیز بیخبر باشد و سرنوشتش را در کاخ سفید برایش طرح بکنند یا در کرملین. خود ملت است که با رأی خودش رئیس جمهور تعیین می‏کند. جمهوری اسلامی را رأی به آن می‏دهد و با رأی خودش که متمرکز است در مجلس، دولت را تعیین خواهد کرد و همۀ امور دست خود ملت است. امروز مثل زمان رژیم طاغوتی نیست که ملت هیچکاره باشد و همۀ امور دست یک نفر یا یک عده باشد. ملت همه کاره است و همه هم با رأی خود ملت است و همه چیزها هم به نفع ملت است ان‏شاءاللّه‏.

دلسرد نشدن مردم از انقلاب

اینها که تفالۀ آن رژیم سابق یا طرفداران امریکا یا شوروی هستند و یک ریشه‏های گندیده‏ای از آنها باقی مانده است، کوشش می‏کنند که مسائل را یکجوری طرح بکنند که
ملت ما را از این انقلاب دلسرد کنند. مگر این انقلاب برای این بوده است که یک خانه‏ای به مردم بدهد؟ یک کسب و کاری برای مردم ایجاد کند؟ این انقلاب برای خدا بوده است و برای اسلام.

ملت ما دید که اسلام دارد به دست طوایف مختلفی که طمع دارند بر این کشور و طمع دارند بر ذخایر این کشور، دارد اسلام از بین می‏رود؛ آنها با اهدای خون جوانان خودشان و با زیانهای زیادی که دیدند، قیام کردند برای اسلام. اگر قیام کرده بودند برای اینکه به نوایی برسند و حالا مثلاً نرسیده‏اند البته دلسرد می‏شوند. اما کسی که برای خدا قیام کرده است، خدا همیشه هست و احکام اسلام همیشه هست و شما جوانها و شما عزیزانی که در اطراف مملکت هستید، همیشه برای اسلام هستید. وآذربایجان همیشه سنگر این کشور بوده است و حالا هم این سنگر هست، این سنگر تا آخر هم هست.

من از خدای تبارک و تعالی خواستارم که شما عزیزان را که از راه دور آمدید حفظ کند و شما را برای ما نگه دارد. و شما هم توجه داشته باشید به اینکه کشور از خود شماست و هر چه زحمت بکشید در این کشور، برای برادران خودتان و برای خودتان زحمت کشیدید. اینطور نیست که شما زحمت بکشید و دیگران چیزهایی را که شما زحمت کشیده‏اید به جیب خودشان بکشند. امروز بحمداللّه‏ اسلام در اینجا قوه پیدا کرده است و ان‏شاءاللّه‏ احکام اسلام هم پیاده خواهد شد و دولت اسلامی هم قدرت خودش را با پشتیبانی شما دارد و از هیچ یک از این قدرتهایی که در عالم هستند و ارعاب می‏کنند ملت ما را، ما نمی‏ترسیم؛ برای اینکه ما برای خدا قیام کردیم. ملت ما برای خدا قیام کرده است و ملتی که برای خدا قیام کند از هیچ چیز نمی‏ترسد و آسیب نمی‏بیند. و خدا با شماست و نگهدار شما.

والسلام علیکم و رحمة اللّه‏ و برکاته