مدیرعامل شرکت زردبند یاسوج با تشریح فرآیند طرح مطالعاتی و تحقیقاتی این محصول جدید گفت: به ازای مصرف چهارگرم از عصاره این ماده گیاهی در مصرف و جیره غذایی روزانه دام بزرگ بیش از هفت کیلوگرم به شیر آنها اضافه خواهد شد.
وحید گرجی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این محصول جدید فاقد هرگونه ماده شیمایی است و مشابه خارجی نیز ندارد.
وی گفت: تکثیر و تولید این ماده گیاهی رونق و افزایش اشتغال در کارخانه های صنعتی و گاوداری های استان را نیز به دنبال خواهد داشت.
گرجی تصریح کرد: هم اینک نیز کار مطالعاتی برای روند تکثیر و تولید انبوه و همچنین صادرات و برند سازی آن در دستور کار متخصصان شرکت دانش بنیان زردبند با همکاری نهادهای علمی و تحقیقاتی آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان زرد بند یاسوج ادامه داد: همچنین خط جدید تامین مایع دستشویی گیاهی نیز در این شرکت راه اندازی شده است.
وی با اشاره به ضرورت راه اندازی دهکده گیاهان دارویی استان در آینده ای نزدیک نیز گفت: کار مطالعاتی و مکان یابی این طرح مهم اقتصادی انجام شده و به زودی در هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
گرجی اضافه کرد: در مرحله نخست و همزمان با راه اندازی این دهکده دارویی بذور لازم به صورت آزمایشی و متناسب با شرایط اقلیم منطقه کشت می شود.
وی یادآور شد: در صورت سازگار بودن بذور کشت شده با شرایط اقلیم منطقه ،در مرحله بعدی نیز کار تکثیر، توسعه و اسانس گیری و تامین مواد اولیه صنایع داروسازی ، بهداشتی و آرایشی صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت زردبند یاسوج تاکید کرد: تامین و تولید انواع گیاهان دارویی دام پزشکی و همچنین سایر حلقه های مرتبط با صنعت داروسازی مورد نیاز از دیگر اهداف و مزایای مهم تاسیس دهکده دارویی در استان است.
وی ابراز داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده توسط متخصصان و تکنیسین های شرکت دانش بنیان زرد بند یاسوج میزان سرمایه گذاری گیاهان دارویی در کهگیلویه وبویراحمد رقمی افزون بر 500 میلیارد ریال است.
سال گذشته چهار میلیون و 300 هزار دلار انواع کالا از کهگیلویه و بویراحمد صادر شد که از این میزان حدود 80 درصد معادل سه میلیون و 500 هزار دلار گیاهان دارویی بوده است.
حدود 2 هزار گونه گیاهی و 470 گونه دارویی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که افزون بر یکهزار گونه گیاهی آن در منطقه حفاظت شده دناست و از این تعداد 45 گونه بومی و منحصر به این منطقه است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.