سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با حضور سرآشپز‌های ۲۲ استان کشور شب گذشته در درائل داغی زنجان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج غذای سالم و سنتی به مردم  است.

رحمتی افزود: روزانه 45 نوع آش دراین جشنواره برای مراجعان و گردشگران پخت خواهد شد .

وی گفت : 31 استان کشور هم صنایع دستی مناطق خود را در نمایشگاه صنایع دستی که در حاشیه جشنواره آش ایرانی برپا شده است، ارائه می کنند.

9 سیاه چادر عشایری به عنوان نمادی از فرهنگ و زندگی عشایر استان‌های مختلف هم در این جشنواره اداب و رسوم عشایری را به نمایش می گذارند .

سیاه چادر

بیش از 140 تور گردشگری هم دراین جشنواره  فعال هستند .

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان درباره این جشنواره گفت: در این جشنواره پیش بینی می شود هر شب بیش از 120 هزار نفر حضور داشته باشند و روزانه برای 45 هزار نفر آش طبخ شود .

وی گفت: امسال به دنبال ثبت جهانی زنجان شهر ملیله هستیم و با حضور نمایندگان چینی، عمانی و کویتی یونسکو مقدمه این کار آغاز شده است.

شهردار زنجان هم این جشنواره را حضور و رقابت فرهنگی استان ها دانست و گفت: زنجان به عنوان استان پیشرو فرهنگی علاوه براینکه شهر شور و شعور حسینی است، پیشرو در برگزاری جشنواره ها نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: استان زنجان در میان 10 شهر عضو کشور های اکو به عنوان پیشرو در حوزه فرهنگ معرفی شده که این اتفاق مرهون برگزاری جشنواره ها و مردمان این استان است.

سلطانی، معاون عمرانی استانداری زنجان هم هدف این جشنواره را علاوه بر معرفی آش مناطق مختلف کشور روحیه تعامل پذیری زنجانی ها معرفی کرد و آن را نمادی از فرهنگ مردم استان دانست.

جشنواره ملی آش ایرانی تا 26 مرداد درگاوازنگ (ائل داغی زنجان) برگزار می شود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.