به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مسکن این شهرستان گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی 672 واحدی مسکن مهر در بانه به متقاضیان واگذار شده اما بخشی از مشکلات آنها همچنان پابرجاست.
وی مهمترین مشکلات این واحدها را نداشتن آسانسور اعلام کرد و افزود: مشکلاتی بین پیمانکار، کارفرما و شرکت های تعاونی وجود دارد که مانع از انجام تعهدات هر کدام شده و دود این بی توجهی به چشم مالکان و ساکنان این واحدها رفته است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه هم در این جلسه گفت: تاکنون 613 متقاضی این واحدها در اداره راه و شهرسازی مراحل تشکیل پرونده خود را انجام داده و به اداره تعاون مراجعه کرده اند.
حمید ساعدپناه اظهار داشت: 545 متقاضی از این تعداد با اتحادیه مسکن مهر تسویه حساب کرده و وام بانکی 498 متقاضی مسکن مهر 672 واحدی نیز پرداخت و قسط بندی شده است.
وی مهمترین مشکل این واحدها را نداشتن پایان کار اعلام کرد و یادآور شد: تایید آسانسور برای این واحدها منوط به صدور و ارائه پایان کار از سوی شهرداری است.
ساعدپناه افزود: هزینه تاییدیه کارشناسی استاندارد آسانسورها توسط اتحادیه مسکن مهر پرداخت شده و براساس رای داوری اداره راه و شهرسازی شرکت هژیر ساخت بابت کل پروژه یک میلیارد و 500 میلیون ریال گرفته است.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچکدام از آسانسورهای واحدهای مسکن مهر تاییدیه استاندارد نگرفته اند، تاکید کرد: سال 96 بنا بر درخواست پیمانکار 500 میلیون ریال برای تکمیل و نصب آسانسورها پرداخت شد اما اقدامی صورت نگرفت.
ساعدپناه گفت: با وجود تاکید سال گذشته مسئولان شهرستان برای نصب و استاندارد سازی آسانسور این واحدها، پیمانکار هنوز اقدامی انجام نداده و این روند باعث بروز مشکل برای مالکان و ساکنان این واحدها شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه افزود: بر اساس مکاتبات اتحادیه مسکن مهر و دستور العمل های کشوری به ازای هر واحد باید سه میلیون ریال مالیات نیز به حساب اداره مالیات و دارایی واریز شود که اتحادیه مسکن مهر به ازای هر واحد 48 میلیون ریال پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: البته تعدادی از متقاضیان مسکن مهر در این شهرستان تاکنون اقدامی برای تسویه حساب و پرداخت دیون خود نکرده اند و تمدید دوران مشارکت آنها رو به پایان است.
طرح احداث مسکن مهر 672 واحدی بانه سال 88 آغاز شد، اجرای نامناسب شبکه فاضلاب، نبود فضای سبز، نمای بی کیفیت، نبود آسانسور، افزایش دیرکرد سود دوران مشارکت، سیم کشی نامناسب برق و ساخت غیر اصولی از جمله مشکلات واحدهای مسکن مهر میدان آزادی بانه است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.