گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

واکنش رییس انجمن واردکنندگان خودرو به فهرست بانک مرکزی:

کد خودروهای وارداتی توسط وزارت بهداشت مربوط به آمبولانس نیست/ این چه آمبولانسی است که ما ندیدیم و سوار نشدیم؟ + پاسخ رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت

رییس انجمن واردکنندگان خودرو از انتشار فهرست واردکنندگانی که به انها ارز دولتی تعلق گرفته استقبال کرد.

در پی انتشار فهرست واردکنندگان خودروی خارجی که ارز دولتی برای واردات دریافت کرده اند، میزان پایین ارزی که به واردکنندگان تخصیص یافته و همچنین حضور وزارت بهداشت و ایران خودرو دیزل در این فهرست سوالاتی را در ذهن مخاطبان ایجاد کردپاسخ رییس روابط عمومی وزارت بهداشته است.

مهدی دادفر رییس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار جماران با اشاره به انتشار فهرست واردکنندگانی که ارز دولتی دریافت کرده اند گفت: اتفاقا ماهم به دنبال انتشار این فهرست بودیم تا مشخص شود رقم هایی مانند 2 میلیارددلاری که بعضا از سوی مقامات نیز مطرح می شد صحت ندارد. خدارا شکر با انتشار این لیست که وزارت بهداشت در صدر آن است، نشان داده شد  این چهره ی ظالمانه ای که از واردکنندگان خودرو ساخته شده درست نمی باشد.

وی همچنین با اشاره به واردات خودرو توسط وزارت بهداشت نیز گفت: اکنون مشخص شده که بیشترین واردات مربوط وزارت بهداشت است و با توجه به کد و مشخصات اتومبیل که چهارچرخ 1500 تا 2000 سی سی ذکر شده، بعید است که آمبولانس وارد کرده باشند.البته چون توضیح خاصی هم داده نشده است، بایستی مشخص شود چه نوع ماشینی و با چه عنوان وارد شده است.

 

دادفر در پاسخ به این موضوع که وزارت بهداشت در اطلاعیه ای عنوان کرده به جز آمبولانس و خودروهای امدادی هیچ خودرویی وارد  نکرده گفت: این کد مربوط به آمبولانس نیست، این چه آمبولانسی است که موتور 1500 تا 2000 سی سی دارد؟ چرا ما ندیدیم و یا سوار نشدیم؟ این کد مربوط به اتومبیل های بنزینی سواری است. خدارا شکر این عملیات شفاف سازی اینقدر نعمت برای ما داشت چرا که اگر کد اشتباه وارد کرده باشند مشخص می شود که یکی آنجا هست و کد اشتباه می زند و باید اصلاح کند یا اگر کد درست وارد شده است بایستی توضیح دهند که چه خودرویی وارد کرده اند.

وی همچنین با اشاره به به بخش های دیگری از اطلاعیه وزارت بهداشت که به واردات موتورلانس، خریداری چند فروند هلیکوپتر و اتوبوس امدادی اشاره داشته است گفت: اگر اینطور شده بازهم کد اشتباهی وارد شده است. باید بیایند نشان دهند اینهایی که وارد شده کجا هستند؟ چگونه است که برای هرچیزی که می آورند سیصد بار افتتاحیه می گیرند اما ما در تلویزیون و .. این مواردی که گفته شده را نمی بینیم .

رییس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین در خصوص حضور نام ایران خودرو در این فهرست منتشر شده از سوی بانک مرکزی گفت: یکی از دیگر نقاط تعجب ما نیز همین بود که چرا تولیدکنندگان داخلی خودرو وارد می کنند؟ خواهش می کنیم که تولیدکنندگان به وظیفه خود که همان تولید است عمل کنند و تداخل صنفی به وجود نیاورند.

دادفر همچنین افزود: اطلاع دارم که ایران خودرو تحت عنوان شرکت هایی مانند ایکاپ خودروهای خارجی وارداتی مانند پژو را به فروش می رساند.

مهدی دادفر درپایان با اشاره به میزان ارز تخصیص یافته به واردکنندگان خودرو و شائبه ناقص بودن لیست منتشر شده از سوی بانک مرکزی گفت: میزان ارز تخصیص یافته به وارد کنندگان همین میزان است و معادل یک دهم مدت مشابه در سال گذشته است. 

وی همچنین افزود: در سه ماهه نخست امسال حدود 3100 دستگاه خودروی خارجی  وارد کشور شده است.

همچنین عباس زارع نژاد در گفت و گو با جماران گفت: وزارت بهداشت به جز موتورلانس، آمبولانس، اتوبوس اورژانس و هلیکوپتر وارد نکرده است.

وی در ادامه افزود: اگر هر خودوریی غیر از این توسط وزارت بهداشت وارد شده است، گمرکات کشور آن را منتشر کند.

 وی در پاسخ به رییس انجمن وارد کنندگان خودرو که گفته بود که ما این آمبولانس های گفته شده را ندیدیم گفت: سری به مناطق محروم بزنید تا ببینید.

اطلاعیه وزارت بهداشت در خصوص فهرست وارد کنندگان خودرو را اینجا بخوانید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.