مجید قاسمی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدلیل تقارن هفته جهاد کشاورزی با ایام ماه رمضان، بهره برداری از طرح های کشاورزری هفته آینده آغاز خواهد شد.
وی افزود: فاز دوم مجتمع بزرگ تکثیر ماهیان سردآبی با عنوان سیروان با چهار میلیارد ریال اعتبار از مهمترین طرح های کشاورزی این شهرستان است.
مدیر جهاد کشاورزی سروآباد تاکید کرد: این پروژه در روستای دیوزناو بخش مرکزی در زمینی به مساحت 400 متر مربع با اشتغالزایی هشت نفر به صورت مستقیم و ظرفیت تولید 2 میلیون قطعه ماهی در سال احداث شده است.
قاسمی نژاد یادآور شد: توسعه باغات دیم روستای دره ناخی در 135 هکتار از محل اعتبارات دولتی و بخش خصوصی با چهار میلیارد و 786 میلیون ریال از دیگر طرح های مهم هفته جهاد کشاورزی سروآباد است.
وی اضافه کرد: توسعه باغات آبی به میزان 10 هکتار نیز در روستای پایگلان بخش مرکزی از محل اعتبارات دولتی و آورده بخش خصوصی با سه میلیارد و 500 میلیون ریال هفته آینده افتتاح می شود.
وی گفت: با افتتاح این 2 طرح در مجموع برای 20 نفر تثبیت شغل و برای 10 نفر ایجاد اشتغال می شود ضمن اینکه میزان تولید محصول باغی در این باغات به 50 تن می رسد.
وی اظهار داشت: توسعه باغات توت فرنگی در سطح 10 هکتار با اشتغالزایی 20 نفر و تثبیت شغلی 20 نفر دیگر با هدف تولید 150 تن محصول با اعتبار یک میلیارد و 968 میلیون ریال از دیگر طرح های قابل افتتاح این هفته است.
مدیر جهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد: 2 واحد نیمه صنعتی پرواربندی گوساله، اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار، واحد نیمه صنعتی پرورش گاو شیری و واحد نیمه صنعتی پرورش گوسفند داشتی از دیگر طرح هایی است که در هفته جهاد کشاورزی بهره برداری از آنها آغاز خواهد شد.
21 تا 27 خرداد به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.