ترامپ در جستجوی یک پیروزی کوچک به کره شمالی فرار کرد تا بتواند نگاه ها را از شکست هایش در اروپا، مکزیک و کانادا تغییر جهت دهد به همین دلیل توافقنامه یا سندی با عجله با کره شمالی امضا کرد که شامل هیچ گونه اشاره ای به حقوق بشر،یا موشک های بالستیک نکرده و غرق در کلی گویی هاست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم به اهداف نشست سنگاپور میان سران آمریکا و کره شمالی پرداخت و نوشت: اگر به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در یک ماه پیش برگردیم که طی آن اعلام کرد قصد دارد نیروهای کشورش را از سوریه خارج کند و از کشورهای عربی و خلیج فارس و در رأس آنها عربستان سعودی خواست نیروهای جایگزین برای نیروهای آمریکایی اعزام کنند یا هزینه های حضور آمریکایی ها در سوریه را متحمل شوند یا هر با هم را انجام دهند، این می تواند به نحوی از انحاء برای ما روی آوردنش به کره شمالی و دیدارش با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور را تفسیر کند؛ این در حالی است که وی تا همین چند ماه پیش به کیم جونگ اون تعدی کرد و او را مرد موشکی کوچک و حیوان توصیف کرد.

ترامپ حمله کینه توزانه علیه رهبر کره شمالی را تشدید کرد تا به این نشست سران برسد و دلیل آن نیز این است که می خواست مقدمه را برای خروج 30 هزار نیروی آمریکایی از کره جنوبی مهیا کند؛ نیروهایی که تبدیل به گروگان هایی در تیرس کره شمالی و موشک های بالستیک و کلاهک های هسته ای اش در کنار گروگان های دیگری در سطح کشورها شدند و ما در این جا درباره کره جنوبی و ژاپن سخن می گوییم.

بسیاری هستند به ویژه در محور اعتدال عربی کره شمالی را با ایران مقایسه کردند و برخی از آنها تا به حدی رسیدند که بگویند توقع نشست سرانی زودهنگام میان ترامپ و همتای ایرانی اش یعنی «حسن روحانی» را دارند.

این مقایسه بی جاست آن هم بنابر دلایل چندی.اول این که کره شمالی ایران نیست و هیچ گونه تهدیدی برای دولت اشغالگر اسرائیل به شمار نمی رود . همچنین کره شمالی بازوهایی ندارد که از افغانستان تا سواحل دریای مدیترانه در لبنان و لاذقیه سوریه امتداد داشته باشند.علاوه بر آن  کره شمالی بازوهای نظامی که شامل حزب الله در لبنان و الحشد الشعبی در عراق و دیگر سازمان هایی مانند «جنبش النجباء» و «زینبیون» و غیره ندارد که محاصره خفه کننده ای بر همپیمان اسرائیلی آمریکا تحمیل کرده اند.

ترامپ در جستجوی یک پیروزی کوچک به کره شمالی فرار کرد تا بتواند نگاه ها را از شکست هایش در اروپا، مکزیک و کانادا تغییر جهت دهد به همین دلیل توافقنامه یا سندی با عجله با کره شمالی امضا کرد که شامل هیچ گونه اشاره ای به حقوق بشر،یا موشک های بالستیک نکرده و غرق در کلی گویی هاست.

نشست سران در سنگاپور را چیزی جز نمایش رسانه ای برای رئیس جمهور به شدت خودخواه نمی بینیم که به دنبال پیروزی بسیار کوچک پس از شکست های زیاد برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی های جنسی و سیاسی اش است و خود را آماده رویارویی با انتخابات میان دوره ای در پاییز آینده می کند که بادهای شدید آن وی و دولتش را در می نوردد...و خدا عالم تر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.