به گزارش روز شنبه ایرنا، رهاسازی بچه ماهیان پرورشی با حضور جمعی از ماهیگیران روستای قره سو به عنوان جامعه ذی نفع دریای خزر، مدیر کل اداره شیلات گلستان، مدیر امور ماهیان خاویاری استان و فرماندار بندرترکمن در 200متر پایانی رودخانه قره سو به خلیج گرگان اجرا شد.
مدیر کل شیلات گلستان، این اقدام را در راستای بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان خزر دانست و گفت: با توجه به شرایط کنونی روخانه های استان و مساعد نبودن بستر مناسب برای زاد آوری طبیعی انواع ماهیان؛ این رهاسازی انجام تا کمکی به غنی سازی دریای خزر با انواع ماهی باشد.
سید جواد قدس علوی همچنین به نقش جوامع حاشیه نشین خزر در کمک به حفظ ذخایر آن و منتفع شدن از دریا اشاره کرد و افزود: در تمام مراحل تکثیر، داشت و برداشت ماهیان از همکاری و مشارکت جوامع صیادی بهره مند هستیم.
مدیرماهیان خاویاری گلستان نیز گفت: در شرایط کنونی 98 درصد روند بازسازی، تکثیر و احیای ماهیان خاویاری وابسته به تکثیر مصنوعی است.
مصفطی عقیلی نژاد اظهار کرد: صید ماهیان خاویاری در سال به رقم محدود یکصد قطعه تنزل یافته، درحالی که این رقم در سالهای نه چندان دور حدود هفت هزار قطعه بوده است.
جباری از مسئولان شیلات گلستان نیز گفت: در یک ماه آتی حدود 700هزار قطعه انواع ماهیان خاویاری در رودخانه های گرگانرود و قره سو رها سازی خواهد شد.
به گزارش ایرنا در دو ماه آینده همچنین 60 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان 5 تا 10گرمی در روخانه قره سو و گرگانرود، منتهی به دریای خزر رها می شود.
بندرترکمن از شهرستانهای ساحلی گلستان بوده و شغل اهالی آن بیشتر ماهیگیری و وابسته به دریای خزر است.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.