مهدی اولیایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعهد سال گذشته ما در برابر اعتبارات ابلاغی، آسفالت 88 کیلومتر راه روستایی بود که تاکنون 74 کیلومتر آن به انجام رسیده است.
به گفته وی، تخصیص قیر رایگان به پیمانکاران طرف قرارداد واگذار و در نهایت نیز معادل ریالی آن از صورت وضعیت آنان کسر می گردد.
وی با بیان اینکه اعتبارات سال 95 راه های روستایی استان قزوین 163 میلیارد و 238 میلیون ریال بود که تنها 44 میلیارد و 297 میلیون ریال آن تخصیص یافت، اضافه کرد: این میزان اعتبار در سال گذشته به 259 میلیارد و 766 میلیون ریال افزایش یافت که 106 میلیارد و 619 میلیون ریال آن جذب شده است.
اولیایی یادآور شد: میزان اعتبارات تخصیص یافته در مقایسه با طرح های در دست اجرای استان بسیار ناچیز بوده اما تاکنون نگذاشته ایم که پروژه های عملیاتی راکد بمانند.
وی، اعتبارات ناکافی و تردد کامیون های مورد استفاده معادن که به راه های روستای آسیب جدی وارد می آورند را مهمترین مشکلات موجود در این حوزه دانست و گفت: در حال حاضر 32 روستای بالای 50 خانوار استان به طول 178 کیلومتر فاقد راه آسفالته هستند.
رئیس اداره نظارت بر ساخت راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی قزوین، اجرای طرح های این بخش را شامل لکه گیری، روکش آسفالت هایی با عمر بالای 15 سال برشمرد و افزود: این در حالی است که آسفالت راه های روستایی بالای 50 خانوار در اولویت کارهای ما قرار داشته که این بخش نیز شامل زیرسازی، روسازی، خاک برداری، خاکریزی و اجرای ابنیه های فنی مانند پل ها و دیواره ها است.
طول راه های روستایی استان قزوین پنج هزار و 316 کیلومتر است که 2 هزار و 613 کیلومتر آن آسفالت و مابقی نیز راه شوسه و خاکی است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.