به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مرکز بیماری های ریوی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع)، اتاق تمیز پزشکی بازساختی دانشکده پزشکی، کلینیک های فارابی و شهید دکتر فتاحی چهار طرح افتتاح شده با حضور وزیر بهداشت در کرمانشاه بود.
ساخت مرکز بیماری های ریوی از سال 94 آغاز و امروز توسط وزیر بهداشت افتتاح و به بهره برداری رسید که برای ساخت و تجهیز آن 25 میلیارد ریال هزینه شده است.
این مرکز در زمینی به مساحت 500 متر مربع ساخته شده و 10 تخت بستری دارد.
برای افتتاح اتاق تمیز پزشکی بازساختی دانشکده پزشکی نیز پنج میلیارد ریال هزینه شده است.
کلینیک فارابی در بیمارستان فارابی کرمانشاه نیز که عملیات ساخت آن سال 95 شروع شد امروز با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
این کلینیک دارای بخش های مختلف از جمله پنج یونیت دندانپزشکی، بخش های اطفال، دندانپزشکی، تخصص قلب، زنان و زایمان، آزمایشگاه و مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد مخدر است.
همچنین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهید دکتر فتاحی در زمینی با زیربنای 2 هزار و 330 متر مربع در چهار طبقه و با 22 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
وزیر بهداشت همچنین صبح امروز از پنج قلم داروی جدید شرکت بیوشیمی باختر کرمانشاه رونمایی کرد.
قاضی زاده هاشمی در ادامه سفر خود به کرمانشاه از بیمارستان سوختگی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و طرح های پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز بازدید کرد.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در طول 2 روز حضور وزیر بهداشت به کرمانشاه در مجموع 40 طرح با 295 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
دکتر محمودرضا مرادی اظهار کرد در سفر وزیر بهداشت چهار کلینیک تخصصی و فوق تخصصی با 72 میلیارد ریال، 2 مرکز سی تی اسکن در شهرستان های جوانرود و کنگاور با 40 میلیارد ریال، هشت مرکز خدمات جامع سلامت و 14 پایگاه شهری و پنج پانسیون پزشکان با 141 میلیارد ریال افتتاح می شود.
به گفته او، افتتاح 40 طرح به صورت همزمان انجام شد و وزیر بهداشت سفری به شهرستان های استان برای افتتاح طرح ها ندارند.
وزیر بهداشت در روز اول سفر به کرمانشاه عصر پنجشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان در استانداری شرکت می کند و سپس در آئین گرامیداشت روز معلم در تالار انتظار حضور می یابد.
وزیر بهداشت روز جمعه به شهرستان سرپل ذهاب سفر می کند و در روستای 'قلعه بهادری' دشت ذهاب به معاینه چشم مردم این مناطق می پردازد.
از زمان وقوع زلزله در 21 آبان سال 96 این پنجمین سفر وزیر بهداشت به استان کرمانشاه است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.