آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ترامپ با این کار خودش را افتضاح کرد، گفت: اینکه ایران پای امضایش ایستاد نشانه شرف اوست ولی ما از این به بعد هیچ حرمت و شخصیتی برای آمریکا و امضاهایشان قائل نیستیم.

به گزارش جماران، آیت‌الله العظمی جوادی آملی امروز در پایان جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم، با اشاره به خروج آمریکا از برجام با بیان اینکه برای نظام اسلامی این حوادث زیاد پیش آمده و مهم نیست، ادامه داد: برخی دستورات قرآن، محلی و منطقه‌ای و برخی بین‌المللی است که از جمله دستورات بین‌المللی وفاداری به عهد و پیمان است.

وی ادامه داد: در سوره ممتحنه در این مورد می فرماید کفاری که کاری با شما ندارند و تحریم و حمله نکرده و به دشمنان کمک نکرده‌اند روابط حسنه با آنان اشکالی ندارد؛ همچنین فرموده اگر تعهدی سپردید تا زمانی که آنان نقض عهد نکرده‌اند شما هم نکنید که در آیه هفت توبه آمده است؛ مادامی که به روابط با شما احترام کردند شما هم احترام کنید ولی اگر خیانت کردند امضایشان را به سمتشان پرت کنید.

وی تاکید کرد: این معنای استقلال نظام اسلامی است که زنده زندگی کنید و ابدا زیر بار دشمن نروید؛ البته ترامپ با این کار خودش را افتضاح کرد.

وی با اشاره به فرمایش امام حسین(ع) به دشمنانشان در روز عاشورا تاکید کرد: آقای ترامپ اگر کافری باش؛ تو به هیچ دینی پایبند نیستی ولی انسان که هستی و اگر انسانی باید پای امضایت می‌ایستادی.

این مفسر با بیان اینکه اینها به تعبیر قرآن، کالانعام هستند بیان کرد: اینکه ایران پای امضایش ایستاد نشانه شرف اوست ولی ما از این به بعد هیچ حرمت و شخصیتی برای آمریکا و امضاهایشان قائل نیستیم.

وی تاکید کرد: ظلم ظالم به خودش برمی‌گردد و ملت ایران مسیر عظمت را خواهند پیمود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.