گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دیدگاه اشرفی اصفهانی در مورد سخنان اخیر آیت الله جوادی آملی:

دشمن در حال متحد شدن علیه نظام جمهوری اسلامی است ولی ما در داخل نمی توانیم اختلافات را کنار بگذاریم

واقعیت امر این است که مردم این اختلاس ها و سوء استفاده هایی که در سال های اخیر صورت گرفته است را می بینند و خونشان به جوش می آید. یک رئیس جمهوری که 8 سال زمامدار این مملکت بوده و کاری از مردم پیش نبرده، در حال حاضر مدعی عدالت و قانونمداری است.

رئیس هیئت بدوی تخلفات نهاد ریاست جمهوری در دولت یازدهم با اشاره به سخنان اخیر آیت الله جوادی آملی گفت: وقتی من فرمایشات ایشان را شنیدم به شدت ناراحت شدم که یک عالم و مرجع ممتاز به این شکل حرف آخر را می زند. چون در حال حاضر از آنجایی که نظام ما نظام اسلامی است، اگر نظام ضربه بخورد پیکره اسلام آسیب دیده می بیند. باید یک فکر اساسی شود، دولت تدبیر و امید که این همه وعده به مردم داده است باید به این وعده هایش عمل کند تا به هر حال قسمتی از زخم های این مردم ترمیم شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی در گفت و گو با جماران ، در خصوص صحبت های روز پنجشنبه آیت الله جوادی آملی در دیدار با وزیر کار و رفاه اجتماعی که فرمودند: «بدانیم که اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد. البته بسیاری از کشور فرار کردند یا جای فرار خود را فراهم آوردند اما ما جای فرار نداریم» اظهار کرد: دوست آن است که همواره عیب را بگوید و هشدار دهد. اولاً شخصیت آیت الله جوادی آملی شخصیتی ممتاز، مجتهد، مرجع، عارف، استاد فلسفه، استاد فقه و استاد اخلاق هستند؛ بنابرین وقتی چین شخصیتی مطلبی را می فرمایند باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: وضعیت ناگوار اقتصادی و اختلافات طبقاتی با سرعت در حال ایجاد شکاف عظیمی در بین جامعه است و همه مردم از این درد رنج می کشند. در راه بهبود این وضعیت ما باید  پیرو فرمایشات حضرت علی(ع) به نصایح بزرگان گوش فرا دهیم.

اشرفی اصفهانی با بیان این که الان 40 سال است که از پیروزی انقلاب می گذرد، اظهار کرد: کسانی که وقتی انقلاب پیروز شد 40 سال داشتند در حال حاضر 80 ساله هستند و بسیاری از آن ها از بین ما رفته اند و بسیاری ز جوان تر های انقلاب هم اکنون در سن بازنشستگی به سر می برند. اما این هایی که در حال حاضر در خیابان ها به وضعیت عمومی جامعه اعتراض می کنند همه جوان های سوم و چهارم انقلاب هستند، این ها را اگر در انقلاب مشارکت می دادیم امروز شاهد اعتراض آن ها نبودیم. این ها درس خوانده اند و مدرک گرفته اند اما بعد از فارغ التحصیلی همه بیکار هستند. سن ازدواج به 35 سال رسیده به خاطر این که جوان ها پول نارند که زندگی مشترک را شروع کنند..

وی تاکید کرد: بنابراین، همه این مسائل نشان می دهد که نسل های اول و دوم انقلاب به مشکلات جوانان بها نداده اند و عملکرد دستگاه های اجرایی ما در این زمینه ها خوب نبوده است. در این شرایط وقتی آیت الله جوادی آملی که یکی از ممتاز ترین شخصیت های دینی ما هستند وقتی این قدر صریح به مشکلات اشاره می کنند باید به آن توجه شود.

رئیس هیئت بدوی تخلفات نهاد ریاست جمهوری در دولت یازدهم اضافه کرد: واقعیت امر این است که مردم این اختلاس ها و سوء استفاده هایی که در سال های اخیر صورت گرفته است را می بینند و خونشان به جوش می آید. یک رئیس جمهوری که 8 سال زمامدار این مملکت بوده و کاری از مردم پیش نبرده، در حال حاضر مدعی عدالت و قانونمداری است.

حجت الاسلام والمسلمین اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سوال که منظور ایشان از کسانی که از کشور خارج شده اند یا در تدارک خارج شدن هستند چه کسانی هستند، گفت: من فرمایشات ایشان را کاملاً قبول دارم، حتی ایشان مساله را کاملا باز نکرده اند و با اشاره ای از کنار آن گذشته اند؛ ما از وضع موجود مطلع هستیم. ما نیز از وضعیت موجود رنج می بریم، شاید روزی نیست که نه تنها مردم عادی بلکه ده ها روحانی که از وضعیت اقتصادی به شدت رنج می برند به پیش ما می آیند و التماس می کنند که یک ختم قرآنی به نیابت بخوانند یا نمازی برای کسی بخوانند و من به بسیاری از آن ها نمی توانم جواب مثبت بدهم.

وی ادامه داد: در این میان یک عده ای سود جو و فرصت طلب هستند که دلارها را خریده اند و انبار کرده اند  و این  30 میلیارد دلار سرمایه ای که در این چند ماه از کشور خارج شده  توسط همین دلال ها خارج شده است. این ها برای انتقال سرمایه ها یشان در حال حاضر  نیز دلارها را به راحتی نه با قیمت 4200 تومان بلکه با قیمت 6 هزار و 7 هزار تومان خرید و فروش می کنند.

اشرفی اصفهانی ابراز داشت: علی ایّ حال وقتی من فرمایشات ایشان را شنیدم به شدت ناراحت شدم که یک عالم و مرجع ممتاز به این شکل حرف آخر را می زند. چون در حال حاضر از آنجایی که نظام ما نظام اسلامی است، اگر نظام ضربه بخورد پیکره اسلام آسیب دیده می بیند. باید یک فکر اساسی شود، دولت تدبیر و امید که این همه وعده به مردم داده است باید به این وعده هایش عمل کند تا به هر حال قسمتی از زخم های این مردم ترمیم شود.

رئیس هیئت بدوی تخلفات نهاد ریاست جمهوری در دولت یازدهم تاکید کرد: همه این ها هشدار و زنگ خطر است و باید آقایان حواسشان جمع باشد که خون های شهدا، زحمت امام عظیم الشان و مقام معظم رهبری که مرتب به مسئولان تذکر می دهد خدای نخواسته به هدر نرود. همه باید دست در دست هم بگذاریم و با کنار گذاشتن کینه ها از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنیم. الان شما ببینید که دو کشور کره شمالی و جنوبی که 65 سال با یکدیگر مشکل داشتند بالاخره برای حل مشکلاتشان مجبور شدند اختلاف ها را کنار بگذارند ما هم باید این کار را بکنیم و با کنار گذاشتن اختلافات به داد این مردم برسیم.

وی افزود: همه این ها توطئه ها و نقشه های شیطان بزرگ آمریکا است، ما باید از خواب بیدار شویم. این کشورها هر روز با همکاری عربستان و صهیونیست ها در حال تبانی علیه ما هستند. دشمن در بیرون در حال متحد شدن علیه نظام جمهوری اسلامی است ولی ما در داخل نمی توانیم اختلافات را کنار بگذاریم و دائم به هم دیگر می پریم. این وسط یک عده فرصت طلب و منافق از شرایط سوء استفاده می کنند و اموال ملت را به غارت می برند.

وی در مورد این که بسیاری از صاحب نظران معتقدند که باید اصلاحات ساختاری انجام دهیم، اظهار کرد: کدام ساختار؟ مگر ساختاری هم باقی گذاشته اند که بخواهیم آن را اصلاح کنیم. ما در حال حاضر به صورت روز مره کشور را اداره می کنیم و با مسائل برخورد می کنیم.

اشرفی اصفهانی در پایان گفت: ما شاید از لحاظ علمی در مراجع تقلید بالاتر از آیت الله جوادی آملی نداشته باشیم. وقتی ایشان چنین هشداری می دهند معلوم است که متوجه عمق فاجعه شده اند و وقتی مسئولین به نصایح و هشدارهای ایشان گوش فرا ندهند پس دیگر چه کسی باید بگوید که متوجه شوند. پناه بر خدا، انشاالله خداوند این نظام و جمهوری اسلامی را حفظ کند و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.