به گزارش ایرنا، آرش کُرد، کارگردان و مجری این طرح نخستین اثر سینمایی‌اش را در حیطه اجتماعی و در قالب مستند بلند به تصویر کشیده است.
لیدر تیم فوتبال وظیفه هدایت هواداران تیم را برعهده دارد که در این زمینه از شعار، طبل و سنج و بوق استفاده می کند.
وظیفه او شور و نشاط دادن به هواداران تیم هنگام برگزاری رقابت ها در استادیوم هاست.
کارگردان مستند یاد شده درباره لیدر برق در رشته جامعه‌شناسی دانشگاه رشت تحصیل کرده است، گرایش هنر را در آلمان برای ادامه تحصیل برگزیده و به پرداختن به سوژه‌های ناشناخته اجتماعی علاقه‌مند است.
این هنرمند شیرازی به ایرنا گفت:فیلم «خدا بخواهد امروز روز خوبی است»، بیانگر زندگی عباس حاتمی ‌نژاد معروف به عباس گیس‌ پریشون لیدر قدیمی تیم برق شیراز است.
آرش کرد ادامه داد: عباس حاتمی نژاد هم ‌اکنون دهه شصتم عمرش را سپری می‌کند و زندگی‌اش را برای فوتبال و تأثیرگذاری بر تیم محبوبش گذرانده است.
او می‌افزاید:زندگی این شخصیت با فوتبال عجین شده است. او از سن ده سالگی روی سکو‌ها برای تیم محبوبش می‌نواخت و حتی با تغییرات ساختاری در تیم برق، همچنان از تشویق آن دست بر نداشته است.
کُرد عنوان کرد: از شکل‌ گیری ایده تا ورود به فاز عملیاتی این مستند پنج ‌سال طول کشید و مراحل تولید آن نیز حدود دو سال زمان برد بدین ‌ترتیب که تحقیق و پژوهش طی یک سال صورت گرفت و فیلمبرداری‌ها نیز به‌دلیل ایجاد برخی فاصله‌های زمانی که جزو ضرورت این اثر بود، تا یک سال و نیم طول کشید؛ همچنین تدوین و فیلمبرداری این مستند به‌صورت همزمان انجام گرفته است.
کارگردان این اثر درباره شکل‌ گیری طرح این مستند گفت: من به فوتبال علاقه ‌مندم و همیشه عباس حاتمی‌نژاد را می‌دیدم که طی سال‌ها در بازی‌های تیم محبوبش حضور دارد. او انسانی با شخصیتی جذاب است که بدون هیچ چشمداشتی زندگیش را وقف تیم محبوبش کرده است و این قابلیت را دارد که بیش از این شناخته شود.
او ادامه می‌دهد: با وجود نقش لیدرها در فوتبال،‌ تاکنون کمتر به این قشر پرداخته شده است. ‌برخی،‌ ممکن است لیدر‌های تیم‌های پایتخت را بشناسند‌ اما کسی که در شهرستان برای تیمی قدیمی‌ لیدری می‌کند، ‌شناخته‌ شده نیست و این کار را فقط برای علاقه‌اش انجام می‌دهد.
این کارگردان شیرازی مستند خدا بخواهد امروز روز خوبی است را برای شرکت در جشنواره‌ سینما حقیقت و اکران در گروه هنر و تجربه سینماها آماده می‌کند و امیدوار است بتواند در جشنواره‌های بین‌المللی نیز شرکت کند.
کُرد با بیان اینکه برای پرداختن به آثار مستند در شهرستان‌ها فضای بکری در اختیار است ‌گفت: در شهرستان‌ها موضوعاتی دست‌ نخورده و گاه فراموش ‌شده یافت می‌شود که بهترین زمینه را برای ساخت مستند فراهم می‌کند.
وی در ادامه از احتمال ساخت مستندی دیگر با همین موضوع درباره تیم صنعت نفت آبادان سخن گفت.
این اثر با همکاری هنرمندان شیرازی ساخته شده است و تهیه‌کنندگی این اثر را آرش کرد به همراه خواهرش، شیرین کرد بر عهده داشته‌اند، مشاور پروژه احسان عبدی ‌پور و تصویربرداری را رضا بهادری و علی فرمانی انجام داده اند.
تدوین این فیلم به ‌دست علی شریفی صورت گرفته است و کامیار بهبهانی صداگذاری اثر را بر عهده داشته است‌ همچنین تصحیح رنگ اثر نیر بر عهده سینا متقی بوده است.
باشگاه فوتبال برق شیراز قدیمی‌ترین باشگاه ثبت‌شده فوتبال ایران است. این تیم در جام حذفی فوتبال ایران یک بار به مقام قهرمانی و یک بار نیز به مقام نایب قهرمانی دست یافته‌ است، این تیم هم‌اکنون با عنوان برق جدید در رقابت‌های دسته یک کشور شرکت دارد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.