علیرضا رشیدیان یکشنبه شب در مراسم چهاردهمین سالگرد رحلت آیت الله سید مهدی عبادی در بیت آن مرحوم افزود: زندگی ساده، زاهدانه و همراه بودن با مردم از دیگر ویژگی های زندگی آن مرحوم بود.
وی با بیان اینکه ریشه انقلاب اسلامی ایران در قیام 15 خرداد 42 است، اظهار کرد: در همان سالها آیت الله عبادی طلبه ای بودند که در مبارزات انقلاب شرکت موثر داشتند.
وی گفت: رهبری، ساختار و سازمان انقلاب اسلامی ایران بر اساس مبانی دینی، اعتقادی و اسلامی است لذا رهبری، ساختار و سازمان آن جز روحانیت نمی تواند باشد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تعامل و ارتباط روحانیت با مردم و جامعه، ارتباط بی بدیل بوده است، افزود: حتی نظام آموزشی نوین در کشور هیچ زمان نتوانسته است مشابه حوزه علمیه تاثیر کاربردی در جامعه داشته باشد.
وی اظهار کرد: بزرگانی مانند آیت الله عبادی در طول سالها دوران ستمشاهی تلاش کردند در این حوزه به عنوان سربازان نهضت حرکت کنند و مبارزات و مقاومتهایی داشته اند که شاید امروز تصورش برای بسیاری از جوانان سخت باشد.
وی گفت: مبارزه برای خدا خستگی ندارد و بزرگانی مانند مرحوم عبادی آموخته بودند که مبارزه کردن همراه با سختی و شکنجه است اما باید پای ارزشهای دینی و انقلابشان بمانند.

* زندگی مرحوم آیت الله عبادی ساده و توام با آرامش بود
امام جمعه مشهد نیز در این مراسم گفت: زندگی مرحوم آیت الله عبادی، ساده، توام با آرامش و به دور از قدرت طلبی، مال دوستی و خواسته های نفسانی بود.
آیت الله سید احمد علم الهدی با بیان اینکه یادآوری خاطرات این مرحوم زندگی امروز ما را می سازد افزود: زندگی و روحیه مرحوم آیت الله عبادی الگویی برای همه ماست و باید خود را با زندگی ایشان تطبیق دهیم تا به راه سعادت برسیم.
وی اظهار کرد: استقامت آن مرحوم در خط مستقیم طی دوران های مختلف و فضاهای پر فراز و نشیب از ویژگی های شخصیت اجتماعی ایشان بود.
وی گفت: مرحوم آیت الله عبادی در حوزه زندگی فردی و جمعی الگویی مطلوب و مناسب برای همه است.
در این مراسم اعضای خانواده مرحوم آیت الله عبادی و جمعی از خانواده های شهدا حضور داشتند.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.