معترضان به سمت نیروهای امنیتی لبنان سنگ و بطری های آب پرتاب کرده و تلاش کردند سیم های خاردار نزدیک به سفارت را کنار بزنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، معترضان به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره قدس در مقابل سفارت آمریکا در بیروت پایتخت لبنان با نیروهای امنیتی این کشور درگیر شدند.

معترضان به سمت نیروهای امنیتی لبنان سنگ و بطری های آب پرتاب کرده و تلاش کردند سیم های خاردار نزدیک به سفارت را کنار بزنند.

نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کردند.

وبسایت النشره نیز اعلام کرد که برخی از معترضان در برابر سفارت آمریکا در اثر شلیک گاز اشک آور به سمت آنها توسط نیروهای امنیتی دچار حالت خفگی شدند.

در همین حال، تظاهر کنندگان توانستند ورودی سفارت آمریکا را از جا بکنند و نیروهای امنیتی  لبنان تلاش می کنند آنها را به عقب برانند.

خبرنگار المیادین از زخمی شدن دو نفر در مقابل سفارت آمریکا خبر داد.

معترضان همچنین علیه ترامپ رئیس جمهور آمریکا شعار سر دادند.

در تحولی دیگر، لحظه به لحظه به معترضان در برابر سفارت آمریکا بیشتر می شود.

خبرنگار المنار نیز اعلام کرد که بخش بزرگ معترضان در مکانی به دور از نیروهای امنیتی حاضر در اطراف سفارت آمریکا در منطقه «عوکر» تجمع کرده اند.

«حنا الغریب» دبیر کل حزب کمونیست از پیرامون سفارت آمریکا در منطقه عوکر در بیروت گفت:«با صدای بلند به همه ملت ها می گوییم که ملت فلسطین را تنها مگذارید».

تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعتراض های گسترده منطقه ای و جهانی را در پی داشته است.

بنابراین گزارش، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به رژیم اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این رژیم اشغالگر گفت: «زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است».ترامپ همچنین دستور داده آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد.رژیم اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی قدس ترامپ و قدس

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.