در این دیدار که معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی  و چند تن از مسوولان خمین  حضور داشتند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان  پژوهش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی ناصری‌فرد قرار گرفت.

محمد ناصری‌فرد دارای دکترای باستان شناسی از کشور مالزی است و تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه سنگ‌نگاره‌های تیمره انجام داده و در این زمینه چند جلد کتاب چاپ کرده است.

وی با تجربه یازده سال پژوهش‌های مستمر میدانی در غارها و کوه‌های ایران و دیگر نقاط جهان موفق به کسب دانش تخصصی در مطالعه بر روی نقوش صخره‌ای، نقاشی‌های کهن درون غارها و کوه‌های ایران و جهان شده است.  
ناصری فرد موفق به کشف بیش از بیست کتیبه‌ خطی از هزاره‌ی دهم ق. م تا دوره‌ اسلامی شده که به سیر تطور خط در ایران معروف است.

دیدار وزیر ارشاد با ناصری‌فرد
 این پژوهشگر با محافل علمی خارج از ایران همکاری و تعامل مطالعاتی داشته و این امر سبب شده تا سنگ نگاره‌های ایران به دیگر نقاط جهان بیشتر معرفی شوند.
سنگ نگاره‌های ایران (نمادهای اندیشه نگار)،  سنگ‌نگاره‌های ایران(زبان مشترک جهانی) و سنگ نگاره های ایران(موزه های سنگی، هنرهای صخره ای) از آثار این پژوهشگر اهل خمین است.

حضور در نشست فعالان قرآنی،  اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی و هنرمندان خمین، بازدید از بیت تاریخی امام خمینی(ره) و حضور در جمع خیرین مرکز خدمات حوزه‌های  از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خمین بود.

خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در جنوب استان مرکزی واقه است و  ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.