سیدحسین مقتدر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش ریالی مجموع این بسته‌های حمایتی ۱۴۰ میلیون ریال بوده که شامل کیف، مداد، خودکار، دفتر و دیگر لوازم‌التحریر موردنیاز یک سال دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه اهدای این بسته‌ها بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت در راستای اجرای نیت‌های واقفان و از محل ۲ موقوفه مهاباد تامین شد، ادامه داد: از این تعداد ۸۷ بسته در بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ۳۰ بسته نیز در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه اهدا شد.

وی اضافه کرد: شناسایی دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت با کمک اداره آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی انجام و بین دانش‌آموزان واجد شرایط توزیع می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد تاکید کرد: کمک به دانش‌آموزان نیازمند این شهرستان محدود به آغاز سال تحصیلی نیست بلکه در طول سال این کمک‌ها طبق نیت واقف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، بیان کرد: تلاش ما این است که وقف‌های جدید و نیت واقفان مطابق نیازهای روز جامعه باشد زیرا روز به روز جامعه با نیازهای مختلفی رو به رو می‌شود که باید برای رفع این نیازها وقف‌های جدیدی انجام شود.

مهاباد هم‌اکنون دارای ۴۹۵ موقوفه است؛ سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۳۸ هزار دانش آموز است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.