پلیس شیکاگو اعلام کرد که در این تیراندازی 7 تن زخمی شدند که یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، سریال رعب و وحشت در آمریکا و حوادث تیراندازی های مرگبار در شهرهای مختلف آمریکا همچنان ادامه دارد. پس از تیراندازی در «تگزاس» و «اوهایو» نوبت به «شیکاگو» رسید.

رسانه های آمریکایی اعلام کردند که در کمتر از بیست و چهار ساعت از وقوع تیراندازی های مرگبار در تگزاس و اوهایو که باعث کشته شدن 30 تن شد،شهر شیکاگو نیز شاهد تیراندازی شد.

پلیس شیکاگو اعلام کرد که در این تیراندازی 7 تن زخمی شدند که یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

این تیراندازی که عابران را در پارک«داگلس» در بخش غربی شهر هدف قرار داد، بامداد امروز رخ داد.

به گفته پلیس شیکاگو تیراندازی از داخل یک خودرو از نوع«شیورلیه کامارو» صورت گرفت.

پلیس هنوز هیچ کس را در ارتباط با این حادثه دستگیر نکرده است.

ای ن در حالی است که پیش از این  رسانه های آمریکایی اعلام کردند که ساعاتی پس از حادثه مرگبار در ایالت «تگزاس» و کشته شدن 20 تن و زخمی شدن 26 تن دیگر، در تیراندازی در مرکز شهر«دیتون» در ایالت«اوهایو» نیز 10 تن از جمله فرد مهاجم کشته شدند.

در تیراندازی در شهر دیتون 16 تن دیگر زخمی شدند.

پلیس شهر دیتون اعلام کرد که در زمان وقوع تیراندازی نیروهای پلیس در محل حادثه حضور داشتند و مهاجم را کشتند.

بر اساس آخرین گزارش ها دست کم ۹ نفر در جریان این حادثه کشته و ۲۴ نفر نیز زخمی شده اند. حادثه حوالی ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه به وقت محلی روی داده و طی آن یک فرد مسلح به سلاح نیمه خودکار اقدام به تیراندازی کرده است.

برخی گزارش ها حاکی است که فرد مهاجم در جریان حادثه کشته شده است. به گزارش برخی رسانه ها فرد دیگری نیز تیرانداز را در این حادثه همراهی می کرده که موفق به فرار شده است.

تیراندازی در دیتون دویست و پنجاهمین مورد از حوادث مشابه محسوب می شود که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در آمریکا روی داده است.

 ساعاتی پیش از این حادثه  یک فرد مسلح به مردم در فروشگاه «وول مارت» در شهر«ال پاسو» در ایالت «تگزاس» آتش گشود و 20 تن از آنان را کشت و 26 تن دیگر را زخمی کرد.

در زمان وقوع حادثه تعدادی زیادی  از مردم در فروشگاه برای خرید لوازم برای بازگشت به مدارس حضور داشتند. این حادثه فقط شش روز پس از تیراندازی یک نوجوان در شمال کالیفرنیا و کشته شدن 3 تن رخ می دهد.

پلیس آمریکا اعلام کرد که مهاجم یک جوان سفید پوست 21 ساله از منطقه «الین» در شهر تگزاس است. این منطقه یکی از حومه های شهر «دالاس» است که از شهر ال پاسو در ساحل رود«ریو گراندی» در نقطه مقابل شهر«سیوداد خواریث» در مرزهای مکزیک با ایالات متحده هزار و 46 کیلومتر فاصله دارد.

چندین گزارش رسانه ای به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کردند که مظنون«پاتریک کروزیاس» است.

«جورج الن» فرمانده پلیس ال پاسو گفت که نیروهای پلیس در حال بررسی اطلاعات مظنون هستند و این اطلاعات نشان می دهد که این جنایت با «تنفر» ارتباط دارد. مسئولان آمریکایی از دادن اطلاعات بیشتر امتناع کردند و گفتند تحقیقات ادامه دارد.

اما در بیانیه چهارصفحه ای منتشر شده در وبسایت«8چان» که معمولا تندروها از آن استفاده می کنند و باور بر این است که مظنون آن را برای توصیف حمله خود به وول مارت در ال پاسو تهیه کرده، آمده است:« در پاسخ به لشکرکشی اسپانیایی تبارها به تگزاس».

وی در این بیانیه از تروریستی که 51 تن را در دو مسجد در شهر«کرایس چرچ»در نیوزلیند کشت، حمایت کرد.

سی ان ان نیز به نقل از اف بی آی گزارش داد که تحقیقی داخلی درباره تروریستی بودن حادثه آغاز شده است.

«مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک نیز اعلام کرد که سه مکزیکی از جمله کشته شدگان هستند. رئیس جمهور مکزیک تصریح کرد که شش مکزیکی نیز در این حادثه زخمی شده اند.

این هشتمین حادثه ناگوار تیراندازی دسته جمعی در تاریخ جدید آمریکا پس از واقعه سال 1984 در «سان ایسدرو» است که در آن 21 تن کشته شدند.

«جورج اوبت» فرماندار ایالت تگزاس گفت:با این حادثه به لحاظ قضایی به عنوان قتل عمد و نیز جنایت تنفر برخورد می کنیم.

هنوز جزئیات کامل حادثه تیراندازی مشخص نیست اما پلیس تأکید کرد که مظنون خود را تسلیم پلیس کرد.

پلیس  آمریکا تأکید کرد که وقتی نیروهای پلیس حلقه را بر مهاجم تنگ کردند وی مجبور شد خودش را تسلیم کند.

تیراندازی در فروشگاه یاد شده باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شهر ال پاسو به ویژه کسانی که در فروشگاه حضور داشتند، شد.

«ورونیکا اسکوپار» عضو مجلیس نمایندگان از حزب دموکرات از شهر ال پاسو به سی ان ان گفت که تعداد قربانیان شوکه کننده است.

در پی وقوع حادثه تیراندازی در تگزاس صدها تن از شهروندان آمریکایی در برابر کاخ سفید و ساختمان کنگره در واشنگتن دست به تظاهرات زده و خواستار سختگیری در قوانین حمل سلاح در ایالات متحده آمریکا شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «شانون واتس» موسس Moms Demand Action گزارش داد که داوطلبانی از این گروه و دانشجویان هوادار آن شب گذشته با پوشیدن پیراهن های قرمز تظاهرات کردند و از کنگره خواستند که در قانون حمل سلاح بازنگری کند.

بنابراین گزارش، این گروه یک جنبش مردمی آمریکایی هاست که برای تدابیر سلامت عمومی و حمایت مردم از خشونت های مسلحانه مبارزه می کند و خواستار سختگیری در قوانین حمل سلاح و از بین بردن نواقص قانونی است که سلامت جامعه را تهدید می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.