محمد رضا محمدی روز شنبه در نشست خبری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در مشهد افزود: این جشنواره از سری برنامه های بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) است.
وی ادامه داد: فراخوان شرکت در این جشنواره در بهمن ماه امسال منتشر شد و 174 اثر از 22 شهر کشورمان طی روزهای 12 تا 14 بهمن ماه به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال شد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هیات انتخاب دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی از بین آثار رسیده 20 اثر را برای حضور در بخش مسابقه شامل بخش تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر عروسکی و بخش جنبی جشنواره برگزید.
محمدی افزود: نمایش آثار دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از پس فردا آغاز می شود و تا 16 اسفند ماه کنونی در 9 سالن نمایش مشهد شامل سالن اصلی تئاتر شهر، فرهنگسرای غدیر، مجتمع فرهنگی امام رضا (ع)، سالن بهار، سالن اشراق، فرهنگسرای کودک و آینده، مرکز شماره 4 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگسرای ترافیک و کانون فرهنگی – تربیتی رشد ادامه دارد.
وی ادامه داد: آثار بخش تئاتر کودک و نوجوان شامل نمایشهای 'پدران، شاپرکها در خیابان، شادان در سرزمین جورابی، هویچ فزاینده، پینوکیو، عکاسخانه' است و آثار بخش نمایش عروسکی هم شامل نمایشهای 'رویای کفش، توتوی امید، راز پیشانی سفید، زائر آب و سنگ، آرزوی بنفشه، بالتازار و غول بابا' می شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آثار بخش جنبی این جشنواره شامل نمایشهای 'مهمان غار، ماهیهای گلی، زامبالا، سبیل جادویی، فرش نذر و خیال، همای سعادت، فن آخر' است که پنج دانش آموز به عنوان داور، بررسی آنها و دادن رای به بهترین اثر را برعهده دارند.
معاون اجرایی بنیاد فرهنگی – هنری امام رضا (ع) نیز در این نشست خبری گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی یکی از برنامه های این بنیاد است که به صورت دوسالانه در استان هرمزگان برگزار می شد.
فرشید فلاح افزود: از آنجا که خاستگاه اصلی جشنواره های رضوی در مشهد است امسال دوازدهمین دوره از دوسالانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در این شهر برگزار می شود.
وی با اشاره به گستردگی جشنواره های رضوی در شاخه های هنری و فرهنگی مختلف که سالانه در استانها برگزار می شود ادامه داد: امسال 30 اثر نمایشی مرتبط با کودک و نوجوانان از سوی بنیاد امام رضا (ع) در 30 استان کشور برگزار شد.
معاون اجرایی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: این بنیاد در سال آینده 30 درصد از بودجه خود را به تولیدات فاخر هنری و فرهنگی اختصاص خواهد داد تا در کنار برگزاری جشنواره ها، زمینه کشف استعدادهای هنری نیز فراهم شود.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.