به گزارش ایرنا، عمران خوداموز صبح پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سینما قدس در ایلام در سال 92 به دلیل فرسودگی تخریب شد ولی بعد از سال ها هنوز مورد بازسازی و احیا قرار نگرفت تا اینکه در سال 97 با یک تفاهم نامه بین ارشاد، شهرداری و مالک سینما قرار است در قالب یک مجتمع سینمایی و تجاری راه اندازی شود.
وی گفت: قرار است شهرداری پروانه کار و تغییر کاربری این سینما را صادر کند و احتمالا در دهه فجر آغاز عملیات اجرایی این سینما کلنگ زنی می شود، قرار است در این مجتمع چهار سال سینما با ظرفیت 474 صندلی ایجاد شود.
مدیر کل ارشاد استان ایلام با اشاره به ساخت پروژه سینمای امید در ایلام، اظهار داشت: این پروژه با همکاری سازمان سینمایی و برنامه بودجه کشور به زودی در استان وارد فاز اجرایی می شود و تمامی مقدمات آن فراهم شده است.
وی عنوان کرد: 700 میلیون تومان از طریق سازمان سینمایی و یک میلیارد تومان از طریق برنامه و بودجه برای این پروژه اختصاص یافته است و قرار است در چهار سالن با ظرفیت 400 سالن ساخته شود.
خوداموز تصریح کرد: یک تالار چند منظوره نیز در مرکز استان با یک هزار و 200 مترمربع زیربنا و و اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 400 میلیون تومان نیز در شهر ایلام ساخته می شود و مقدمات این پروژه نیز فراهم شده است.
وی افزود: طی دهه فجر برنامه مختلفی از سوی ارشاد برگزار می شود که یکی از مهمترین برنامه ها به عنوان چهل سال هم دلی در آیینه اقوام در تمامی مناطق استان برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: فیلم های جشنواره فیلم فجر شامل هشت فیلم در 21 اکیران در سیما فرهنگ ایلام نیز به نمایش گذاشته خواهد شد و در این هنگام اکران فیلم ها از چهره های فرهنگی و هنری استان نیز تجیل خواهد شد.
وی افزود: طی دو سال اخیر بیش از 100 کنسرت موسیقی در استان ایلام اجرا شده، همچنین استان ایلام میزبان جشنواره مهمی در سطح منطقه و ملی از جمله تئاتر خیابانی شرهانی، جشنواره موسیقی سورنا، جشنواره مطبوعات فرامرزی و...بوده است.
وی از کمک یک میلیارد و 100 میلیون تومان به هنرمندان استان پرداخت شده است که در قالب کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره برای حل مشکلات خاص هنرمندان پرداخت شده است.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.