یک بار که نامه ای علیه امام نوشته بودند، به آقای اخوی که نامه را (از روی درب منزل) کَنده بود؛ فرموده بود که من آدم زنده ام چرا نامه کنده ای؟! علیه آدم زنده حرف می زنند؛ این حرف های بی حساب و بی کتاب ده ها اشکال دارد که اشکالاتش را دیگران گفتند و به نفع روحانیت و حوزه تمام شد. یعنی کسانی خواستند حوزه و روحانیت و شخص حضرتعالی را خدای ناخواسته ضربه بزنند اما به نفع حوزه تمام شد.

آیت الله العظمی صانعی در تماس تلفنی با آیت الله العظمی شبیری زنجانی خطاب به ایشان گفت: مدت هاست می خواستم خدمتتان برسم موفق نشدم، الآن هم کسالت جزئی دارم نتوانستم بیایم خدمتتان، مخصوصاً این روزها که ما باید بیشتر به شما اظهار ارادت کنیم.

وی افزود" مسائلی که نامه‌های سرگشاده می آید اینها گذراست، اینها تمام می شود. یک بار که نامه ای علیه امام نوشته بودند، به آقای اخوی که نامه را (از روی درب منزل) کَنده بود؛ فرموده بود که من آدم زنده ام چرا نامه کنده ای؟! علیه آدم زنده حرف می زنند؛ این حرف های بی حساب و بی کتاب ده ها اشکال دارد که اشکالاتش را دیگران گفتند و به نفع روحانیت و حوزه تمام شد. یعنی کسانی خواستند حوزه و روحانیت و شخص حضرتعالی را خدای ناخواسته ضربه بزنند اما به نفع حوزه تمام شد.

وی ادامه داد: هنوز صدای تقوای پدرتان در گوش من است، من در مباحثاتم بارها عرض کرده ام اخلاقیات شما همیشه برای بنده مطرح است، نظریات فقهی شما برای بنده مطرح است. بنده وقتی یک نظر فقهی می دهم می گویم اول نگاه کنید محققی مثل حضرت آقای شبیری این صناعت فقهی که بنده دارم آن نظریه را داده است موافق با نظریه ایشان است یا موافق نیست چه کنم که نمی توانم مفصل بگویم، اما اجمالاً بدانید ارادت من همیشه بوده و ارادت حوزه و دیگران از دوستان مومنین و صالحین همانطور که به شما سلام کردم همیشه بوده و خواهد بود و خداوند شما را برای حفظ حوزه ها حفظ می کند، همچنان که پدر بزرگوارتان و پدر متقی زاهدتان را از زنجان آورد برای حفظ حوزه، مرحوم آشیخ عبدالکریم را آورد برای حفظ حوزه، علمای بزرگ مرحوم گلپایگانی و دیگران را آورد، امام امت را آورد، امروز هم شما و امثال شما حافظ  حوزه اید.

آیت الله صانعی با آرزوی طول عمر برای آیت الله العظمی شبیری زنجانی گفت: من نمی دانم چرا یک امر مستحب این طور مورد فشار و  اذیت قرار می گیرد، در روایات دارد که امام صادق (ع) فرمود: من دوست می دارم شما دور هم بنشینید این دوست داشتن یعنی مستحب مؤکد، چطور این مستحب مؤکد قابل احترام نیست و ارزش برایش قائل نمی شویم. خدا می داند و بس و ان شاء الله خداوند به عکس نتیجه داده و نتیجه خواهد داد.

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی نیز در پایان از آیت الله صانعی قدردانی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.