حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز پنجشنبه به مناسبت 16آذر، روز دانشجو در در جمع مسوولان و دانشجویان واحد پردیس دانشگاه یزد مستقر در مهریز افزود: نقش تاریخی دانشجویان در تحولات اجتماعی و انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست.
وی ادامه داد: دانشگاهیان در 38 سال گذشته با حضور در عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی و اجتماعی در کنار سایر مسوولان و مردم در راستای هدف های کشور و نظام به نقش آفرینی مشغول بودند.
امام جمعه مهریز تصریح کرد: به برکت انقلاب، ایثار و جانفشانی شهیدان شاهد موفقیت های نظام در عرصه های مختلف داخلی و خارجی هستیم و اقتدار کشور همچنان ادامه دارد.
محی الدینی یادآور شد: تحصیل دانش در کنار فعالیت های فرهنگی و ارزشی، مورد نیاز نظام است و زمینه برای حضور دانشگاهیان در عرصه خدمت بیش از گذشته فراهم است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز با بیان اینکه دانشجویان باید به موضوع تحقیق و پژوهش در کنار فعالیت های درسی توجه خاص داشته باشند از همراهی آنها با مسوولان اجرایی شهرستان قدردانی کرد.
محی الدینی با اشاره به ظرفیت های دانشگاهی در شهرستان مهریز، به معرفی این ظرفیت ها و جذب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ساخت و ساز مکان های جدید دانشگاهی تاکید کرد.
وی همچنین از بخش های مختلف پردیس دانشگاه یزد در مهریز بازدید مرد و از نزدیک در جریان فعالیت های عمرانی و فرهنگی انجام شده توسط مسوولان دانشگاه و خیر این شهرستان « جعفر شکیب» قرار گرفت.
مهریز سه مرکز آموزش عالی شامل پردیس دانشگاه یزد ، پیام نور و آزاد اسلامی دارد که در سال تحصیلی 97-96، حدود سه هزار دانشجو در افزون بر 100 رشته در این واحدها مشغول تحصیل هستند.
روز دانشجو در ایران به 16 ماه آذر اطلاق می ‌شود که به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.