مهیار فتحی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید عضوگیری انجمن‌های اسلامی در واحدهای آموزشی دوره متوسطه اول و دوم آغاز می شود و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

وی افزود: این عضوگیری اولین اقدام انجمن اسلامی مدرسه محسوب می شود که پایه و اساس اتصال بین انجمن‌ های اسلامی مدارس با یکدیگر، در یک شهرستان، یک استان و بین تمامی استان‌های کشور به شمار می‌رود.

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان خاطر نشان کرد: با اجرای طرح انسجام در مدارس، شبکه دانش آموزی سراسر کشور تشکیل شده و لایه های دانش آموزی تشکیلاتی اعم از اعضای قرارگاه شهری، استانی و ملی معنا پیدا می کنند.

وی بیان داشت: ایجاد شبکه دانش‌آموزی مدرسه، ارتقاء توان فعالیت موثر تشکیلاتی در مسئولان گروه‌ های انجمن اسلامی و مسئول گروه تشکیلات انجمن اسلامی و موج‌ آفرینی و ایجاد فضای دانش‌آموزی بانشاط در مدرسه ، تقویت احساس مسئولیت و وظیفه‌شناسی در مسئولان گروه‌های انجمن اسلامی، تقویت توان مدیریت فعالیت‌های جمعی و راهبری گروه همسال، پر رنگ کردن نقش انجمن اسلامی به عنوان یک تشکیلات موفق و پویا در مدرسه و در بین دانش‌آموزان و ایجاد انگیزه و بروز خلاقیت و نوآوری و پرورش مهارت‌ها و استعدادها در دانش‌آموزان در قالب گروه‌ها از اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان این که فعالیت های طرح انسجام در سه محور اصلی تبلیغات، عضو گیری و سازماندهی اجرا می شود، اضافه کرد: مسئولان انجمن های اسلامی باید برای رسیدن به خلاقانه و جذاب ترین طرح ها تلاش و در قالب ومدل های ابتکاری اهداف و فعالیت های انجمن اسلامی را به سایر دانش آموزان مدرسه معرفی کنند.

فتحی پور اضافه کرد: در راستای اجرای طرح انسجام، فراخوان تشکیلاتی جام انسجام (جنبش ابتکارات مدرسه‌ای انسجام) به منظور معرفی، تبلیغ، عضو گیری و سازماندهی انجمن‌های اسلامی مدارس با رویکرد خلاقانه و دانش آموزی عملیاتی می شود که مسئول انجمن اسلامی می تواند، متناسب با نیاز و ظرفیت انجمن اسلامی مدرسه در این زمینه ابتکار عمل داشته باشد.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.