به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی روز پنجشنبه در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری گلستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی در گرگان برگزار شد اظهار کرد: در شش ماه گذشته بیش از 2 هزار میلیارد ریال اعتبار در بندرخشک گلستان هزینه شد که امیدواریم اعتبارات لازم برای تکمیل این طرح مهم و زیربنایی به موقع اختصاص یابد .
وی بیان کرد: اگر روند کنونی تکمیل این بندر در سال های گذشته اجرا می شد، شاهد بهره برداری از بندرخشک و بهره مندی استان از ثمرات و نتایج این طرح در مسیر توسعه اقتصادی بودیم .
استاندار گلستان بر لزوم ورود بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی به استان نیز تاکید کرد و گفت: تکمیل، تجهیز و بهره برداری از طرح ها و پروژه های بزرگ و کوچک استان با اتکای کامل به بودجه های دولتی امکان پذیر نیست.
هاشمی ادامه داد: در سالهای گذشته پای سرمایه گذاران به اجرای طرح هایی چون احداث نیروگاه ، تولید بذر هیبردی ، طرح های گردشگری و آب شیرین کن در گلستان باز شد که امیدواریم این روند در آینده همچنان ادامه پیدا کند.
وی بیان کرد: در سال های گذشته توسعه گلستان فقط محدود به رونق کشاورزی شده و بر این اساس، کوششی برای فراهم کردن زیرساخت های تجارت، گردشگری و صنعت نشده بود، اما در سال های اخیر و به خصوص از زمان استقرار دولت تدبیر و امید موانع صنعتی شدن استان برداشته شده است.
هاشمی در ادامه به اجرای طرح های بازآفرینی شهری در گلستان اشاره کرد و گفت : گلستان 2هزار و 50 هکتار بافت فرسوده دارد که اولویت فعالیت ها بازسازی این سکونتگاه ها در شهرهای گرگان و گنبدکاووس است.
به گفته وی؛ یکی از مشکلات اجرای طرح های مرتبط با بافت های فرسوده در گرگان و گنبدکاووس نبود زمین های کافی و دولتی برای اجرای طرح ها و استقرار زیرساخت هایی مانند پست های برق است.
استاندار گلستان راه اندازی بندر سبز خزری را نیز یکی از نیازها و ضرورت های مهم توسعه گلستان دانست و گفت: این استان با داشتن صدها کیلومتر ساحل از داشتن بندر محروم است که امیدواریم با راه اندازی بندرسبز خزری و بندر خشک قدم ها برای توسعه اقتصادی استان بلندتر از همیشه برداشته شود.
پایه اقتصاد استان یک میلیون و 869 هزار نفری گلستان بیشتر بر پایه کشاورزی استوار بوده و صنعت در این استان بیشتر در حوزه صنایع کوچک و با اشتغال کم فعال است.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.