به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر شاهینی یکشنبه شب در جلسه بررسی وضعیت راه های ارتباطی گنبدکاووس که با حضور معاون حقوقی و مجلس وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: مرحله اول این طرح ملی، از گرگان آغاز و با گذر از شهرهای علی آبادکتول و گنبدکاووس به کلاله در شرق استان گلستان ختم می شود و انجام بقیه مسیر تا مشهد برای مرحله دوم پیش بینی شده است.
وی افزود: درصورت تامین منابع مالی، عملیات اجرایی این طرح ملی که از مصوبات سفر آذر سال 93 ریاست جمهوری به گلستان نیز است، آغاز می شود.
شاهینی با اشاره به طرح چهار بانده کردن جاده گنبدکاووس به آق قلا، اضافه کرد: این جاده 80 کیلومتر طول دارد و تاکنون 10 کیلومتر آن اجرا شده و 15 کیلومتر دیگر نیز از هر طرف درحال اجرا است.
وی با ابراز گله مندی از پایین بودن میزان اعتبارات تخصیصی به این طرح و مطالبات 40 میلیارد ریالی پیمانکاران از کارفرما، تصریح کرد: تکمیل این طرح به یکهزارو 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد درحالی که اعتبار پیش بینی شده برای آن درسال جاری حدود چهار میلیارد ریال است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین با اذعان به عقب ماندگی و نامطلوب بودن وضعیت راه های روستایی گنبدکاووس، گفت: از مجموع تقریبی 596 کیلومتر طول راه های روستایی این شهرستان، 396 کیلومتر آن آسفالت، 84 کیلومتر شوسه و 115 کیلومتر خاکی است.
شاهینی افزود: مقدار اسفالت راه های روستایی گنبدکاووس از متوسط آسفالت راه های روستایی گلستان پایین تر است و در ردیف چهارم قرار دارد که لازم است نگاه ویژه ای برای بهبود وضعیت راه های روستایی این شهرستان که بزرگترین شهرستان این استان نیز است، صورت گیرد.
وی با مهم دانستن تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت در گنبدکاووس، اضافه کرد: تکمیل این جاده به عنوان بخشی از کریدور شمال - جنوب کشور، گمرک و مرز اینچه برون را به محور خوش ییلاق - شاهرود وصل می کند.
شاهینی گفت: تاکنون 10 کیلومتر از مسیر 56 کیلومتری جاده ترانزیتی موسوم به نفت از اعتبارات وزارت نفت زیرسازی شده و پنج کیلومتر دیگر نیز محل اعتبارات استانی در دست انجام است اما برای تسریع در عملیات اجرایی این جاده باید مجوز کمیسیون 215 اخذ شود تا پیوست قانون بودجه شود.
این مقام مسئول در اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین با مهم دانستن تکمیل طرح کنارگذر شرق شهر گنبدکاووس برای تردد تریلی های ترانزیت از آن، تصریح کرد: پنج کیلومتر از این طرح و نیز احداث یک دهه پل 60 متری بر گرگانرود که به تنهایی 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، باقی مانده که باید با همکاری این اداره کل، استانداری و شهرداری اجرایی شود.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.