رئیس اتحادیه خبازان شهرستان سنندج روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس دستورالعمل صادر شده، قیمت نان لواش با وزن چانه ۱۶۵ گرم به 2 هزار ریال و نان سنگک با وزن چانه ۴۵۰ گرم به هفت هزار ریال افزایش یافت.
ناصر اسدی اضافه کرد: نان بربری روستایی یارانه ای نیز با وزن چانه ۴۵۰ گرم به 6 هزار و 500 ریال افزایش یافت که این افزایش قیمت ها از روز چهارشنبه ۲۵ مهر در استان اعمال می شود.
وی با بیان اینکه از سال 92 تاکنون نرخ نان در کردستان افزایش نیافته است، یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هنوز نرخ جدید برای نان سنگک، وغنی و بربری آزاد پز را اعلام نکرده که در صورت اعلام، قیمت ها به اطلاع مردم می رسد.
استاندار کردستان روز دوشنبه در نشست وه اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان تاکید کرد برای افزایش کیفیت نان تلاش خود را مضاعف کنند و نان با کیفیت و متناسب با استانداردهای تولید نان را به مردم عرضه کنند.
بهمن مرادنیا اظهار داشت: خبازی ها باید دقت کافی را در پخت نان داشته باشند چون هر مشکلی در نان ایجاد شود در سلامت خانواده ها هم تاثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: باید بر روی قیمت، وزن و کیفیت نان های تولیدی استان نظارت کافی صورت گیرد که در این راستا خود اتحادیه نانوایان و خبازی ها هم باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود 670 خبازی سنتی و نیمه اتوماتیک شامل سنگک، لواش، بربری و کلانه پزی در شهرستان 500 هزار نفری سنندج مشغول به فعالیت هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.