به گزارش ایرنا، نعیم اکیبو عصر روز یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی در اراک،افزود: استان مرکزی با بنیه قوی صنعتی و کشاورزی توانمندی های زیادی را برای برقراری روابط دوجانبه با کشور بنین دارد و می تواند در حوزه انتقال دانش فنی، تقویت زیرساخت های فرآوری محصولات خام، تامین تجهیزات تخصصی و همچنین بازار هدف برای تولیدات باکیفیت محصولات صنعتی و کشاورزی با این جمهوری همکاری تنگاتنگی داشته باشد.
وی اظهار کرد: توان تخصصی بالا در حوزه صنعت و کشاورزی در ایران و استان مرکزی قابلیت تلفیق با مزیت غنای مواد اولیه در کشورهای آفریقایی از جمله جمهوری بنین را دارد و می تواند ظرفیت های مهمی را به صورت مشترک خلق کند.
آکیبو افزود: بیش از 25 درصد جمعیت کشور بنین مسلمان هستند که از این منظر نیز زمینه های قرابت معنوی و دینی بین دو کشور وجود دارد.
سفیر جمهوری بنین در ایران محیط سیاسی پایدار، دولت مبتنی بر راهبردهای توسعه محور اقتصادی، چارچوب قضایی باثبات و بهره مندی از نظام مالیاتی تشویقی برای سرمایه گذاران، موقعیت جغرافیایی مساعد برای تجاری، شبکه های ارتباطی در حال توسعه، سرمایه گذاری روبه رشد، استقرار شرکت های بزرگ ‌تجاری و فرصت های کسب و کار را از جمله مزیت های انتخاب بنین برای سرمایه گذاران و تجار ایرانی عنوان کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز در این نشست گفت: تقویت روابط تجاری دوسویه و دستیابی به بازار هدف پایدار درکشور بنین از اهدافی است که استان مرکزی در پی آن است.
منوچهر توسطی افزود: ایجاد فضای امن و حمایتی برای ارتباط موثر تجار و تولیدکنندگان در بنین با توجه به ظرفیت های بالای استان مرکزی در حوزه های صنعتی، کشاورزی و گردشگری موضوعی است که در این سفر دو روزه راهکارهای آن ارزیابی می شود.
وی اظهار کرد: بازار فروش محصولات استان مرکزی اولین قدم برای همکاری بین دو کشور ایران و بنین است و فعالان اقتصادی این استان از مزیت های موجود در بنین آگاهی کافی دارند و پیشنهاد می شود که به زودی هیات تجاری به بنین اعزام شود.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اراک بیان کرد: به منظور توسعه سطح همکاری و گسترش روابط تجاری موثر آمادگی برپایی نمایشگاهی از تولیدات کشور ایران در بنین وجود دارد.
در این نشست ظرفیت های سرمایه گذاری کشور بنین با هدف آشنایی بیشتر برای فعالان اقتصادی استان مرکزی معرفی شد و تجار و تولید کنندگان راهکارهای توسعه روابط تجاری را مورد بررسی قرار دادند.
بازدید از شرکت آلومینیوم ایران، دهکده گل محلات و غار نخجیر دلیجان و دیدار با استاندار مرکزی از برنامه های سفر 2 روزه سفیر جمهوری بنین به استان مرکزی است.
جمهوری بنین کشوری واقع در غرب آفریقا است که پیش از این با عنوان 'داهومی' شهرت داشت.
پایتخت این کشور 'پورتو نووو' و مرکز سیاسی آن 'کوتونو' است که در عین حال بزرگ‌ترین شهر و مرکز اقتصادی بنین محسوب می شود.
زبان رسمی جمعیت ۱۰ میلیون ۳۰۰ هزار نفری جمهوری بنین فرانسوی است و پول رایج این کشور نیز فرانک سی‌اف‌ای آفریقای غربی می باشد.
این کشور در تاریخ اوت ۱۹۶۰ میلادی از فرانسه مستقل شده‌ است و حدود ۴۰ درصد از مردم این کشور از قوم فون و بقیه از سایر اقوام هستند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.