از سلسله مباحث دین و عدالت استاد محمد سروش محلاتی که از دومین روز ماه مبارک رمضان آغاز شده، تنها یک هفته باقی مانده و جلسات تا جمعه 11 تیر هرشب ساعت 22:20 در کانون توحید برقرار است.

به گزارش جماران، در ایام ماه مبارک رمضان جاری حجت الاسلام والمسلمین محمد سروش محلاتی از اساتید حوزه علمیه قم شب‌ها در کانون توحید تهران بحث دین و عدالت را به عنوان محور سخنرانی های تخصصی خود برگزیده است که تا کنون بیش از نیمی از جلسات آن برگزار شده و فایل صوتی هر یک از جلسات نیز بلافاصله در کانال ایجاد شده شاگردان ایشان (به آدرس @mohammadsorooshmahallati)منعکس میشود.

از دیر باز این بحث مطرح بوده که آیا عدالت مقدم بر دین است یا دین مقدم بر عدالت ؟ آیا عدالت در پرتو دین تعریف میشود یا دین را باید در پرتو شاخص های عادلانه درک و تبیین کرد؟ در صورت هم پوشانی قواعد عادلانه با قواعد دینی آیا حقوق انسانها به عالی ترین وجه در این وضعیت تامین میشود یا باز نیاز به وجود شرائط و متغیرهای دیگری مطرح میشود؟

در ابتدای این جلسات نیز استاد سروش محلاتی با مروری بر دعاهای قرآنی، نکات اخلاقی و معرفتی را درباره ادب ارتباط با خدا بیان می‌کند.

کانون توحید در میدان توحید، خیابان پرچم این شب‌ها از ساعت 22:20 پذیرای علاقمندان این مباحث است که به همت بنیاد اندیشه و احسان توحید برپا شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.