در این بیانیه که نسخه ای از آن شامگاه چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، با تبریک سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده است: حضرت محمد (ص) آمد و بنای دین را بر «کلمه توحید» و «توحید کلمه»گذاشت تا همه گِرد وجودش جمع آیند و او نیز به عنوان « حبل الله» اهل زمین را به آسمان و مردمان «ارض »را به«عرش» متصل کند.
این بیانیه می افزاید: الحق که امروز نیز اوست که مسلمانان جهان را با داشتن نقاط مشترکی همچون دین، قبله، قرآن و اعمال و مناسک واحد، گِرد هم مجتمع ساخته و این همان موضوعی است که دشمنان قسم خورده مسلمین و به ویژه آمریکا را به خشم آورده و صحنه های انتقام آنان از شیعه و سنی در اقصی نقاط عالم اسلامی و به ویژه فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهای اسلامی، به وضوح قابل مشاهده است.
در بیانیه مشترک ائمه جمعه تشیع وتسنن جنوب استان فارس همچنین آمده است: امروز همه در سایه آن حبل متین الهی « ید واحده» شده اند و شیعه و سنی و ایرانی و افغانستانی و پاکستانی و سوری و یمنی و همه و همه در کنار هم و در سایه رهبریهای داهیانه مقام معظم رهبری و دلیرمردانی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی داعش را ریشه کن و آمریکا و صهیونیسم را به عنوان رهبران « حزب الشیطان» به خاک مذلت نشانده اند.
در این بیانیه تاکید شده است: به دعای آن پیامبر رحمت، جهان شاهد غلبه نسبی « حزب الله» بر « حزب الشیطان» بوده و بارقه امید غلبه مطلق اسلام در دل مستضعفان روشن گشته است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دشمنان قسم خورده اسلام با مطالعات گسترده و شناخت نقاط ضعف و قوت جهان اسلام، به این نکته اساسی پی برده‌ اند که هر گاه مسلمین تحت پرچم واحد و در زیر چتر گسترده و نجات بخش دین مبین اسلام، به مشترکات فراوان خود تکیه کرده و از اختلافات جزئی چشم‌ پوشی کنند، دست طمع‌ورز بیگانگان را از تسلط بر ثروت‌ های معنوی و اقتصادی مسلمین کوتاه و به عزت و استقلال رسیده‌ اند.
در این بیانیه آمده است: آن نبی دلسوز و طبیب مهربان و همه امت بزرگش، به انتظار نشسته اند تا روزی از کنار کعبه فریاد توحید به تمام گیتی ابلاغ و پرچم « لا اله الا الله و محمد رسول الله» بر فراز قله های رفیع جهان به اهتزاز درآید و آن منجی عالم بشریت و ذریه رسول الله صلی الله علیه و آله و صحبه و سلم طعم شیرین عدالت اسلامی را به همه مستضعفان عالم بچشاند. هر چند که دشمنان را خوش نیاید.
این بیانیه می افزاید: ' در آن روز زیبا و به یاد ماندنی، همه امت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و صحبه وسلم اعم از شیعه و سنی و فرقه های مختلف امت ایشان، ید واحده شده و مشتی خواهند شد که بر دهان مستکبران کوبیده می شود.
در این بیانیه آمده است: ما ائمه جمعه اهل شیعه و اهل سنت جنوب استان فارس ضمن تبریک «هفتۀ وحدت امت بزرگ رسول الله» و ایام مبارک ربیع الاول، هنگامه طلوع خورشید عالم تاب وجود شریف حضرت خاتم الانبیاء «صلی الله علیه و آله و سلم» به همه مسلمانان جهان، بر این باوریم که این بازه زمانی فرصت بسیار مغتنم و معناداری است، تا تمامی مذاهب اسلامی به ویژه اهل تشیع و اهل تسنن در فضایی آرمانی و آکنده از صمیمیت و در دایره معارف و آموزه‌های نورانی دین مبین اسلام و با بهره بردن از اخلاق و سنت حسنۀ نبی مکرم اسلام، به مقوله همگرایی و هم افزایی برای شناسایی و تحقق بستر‌ها و راهکارهای تقویت و تعمیق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بیندیشند.
ائمه جمعه تشیع و تسنن جنوب استان فارس افزودند: انتظار است مسئولان خدوم و دلسوز و مردم شریف و قدر‌شناس ایران اسلامی با تبعیت از مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) با بصیرت و هوشیاری کامل، به هوش باشند تا آسیبی به نظام و مملکت وارد نشود و راه پرافتخار کنونی با قوت و صلابت ادامه یابد.
دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به مناسبت سالروز ولادت حضرت محمد پیامبر گرامی اسلام (ص) و به ابتکار امام خمینی (ره) هفته وحدت نام گرفته است.
7367/ 2027
دریافت خبر: عبدالله اعظمی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.