این قاضی خانم گفت:‌ پیشنهاد می کنم هرشخص که قرار است وارد این حرفه شود ابتدا با شرایط و قواعد این کار آشنا شود.
وی گفت:‌ شغل قضاوت، شغلی مهم و با منزلت است و قاضی خوب کسی است که بیشتر مراقب عدالت باشد، قوانین و قواعد را رعایت کند و به استقلال و عزت خود اهمیت دهد.
وی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد:‌ زمانی که به همراه شوهرم که او هم قاضی است به آباده آمدم، مردم برایشان جالب بود که چگونه زن هم می تواند قاضی باشد و بعد از مدتی این موضوع در بین مردم پذیرفته شد.
تنها قاضی زن در آباده اهل استان یزد است و در حال حاضر اجرای احکام قضایی را در دادگاه آباده بر عهده دارد و بیش از 2 سال و نیم است که در دادسرا مشغول به کار است.
پارساییان ‌قاضی اجرای احکام در آباده گفت:‌ تاکنون پرونده های سنگینی همچون اختلاس، کلاه برداری و خیانت در امانت را به سرانجام رسانده ام.
از نظر او قضاوت شغلی است که در همه جای دنیا منزلت بالای اجتماعی دارد و مردم برای قضات خود احترام قائل هستند.
این خانم قاضی در پاسخ به اینکه آیا شغل قضاوت بر زندگی شخصی شما تاثیر داشته یا خیر؟ گفت: یک قاضی خانم اگر بخواهد به زندگی خانوادگی اش لطمه نخورد باید توان بالایی داشته باشد چون هم حجم کار بالاست و هم تقریبا قضات همه روزه درگیر کار هستند و استراحت فکری ندارند.علاوه بر حضور فعالانه در منصب قضاوت ، تمام تلاش خود را در انجام سایر وظایفی که دارم همچون وظیفه مادری ، همسرداری و خانه داری می کنم تا توقعات لازم در این زمینه ها نیز برآورده شود.
پارساییان با بیان اینکه قضات زن در دستگاه قضایی اغلب در دادسرا، معاونت دادستانی و برخی در دادگاه های خانواده بعنوان مشاور قضایی مشغول به کار هستند، اظهار کرد: در نظام قضایی ایران بانوان قاضی اغلب در دادسرا با سمت بازپرس ، دادیار ، جانشین دادستان، معاون دادستان و در دادگاه با عنوان مشاوره قضایی در امر خانواده و مستشار دادگاه های تجدید نظر حضور دارند.
وی افزود: در جامعه قضات، معمولا تبعیض بین قضات خانم و آقا کمتر به چشم می خورد، خصوصا در دادگستری آباده که هم ریاست و دادستانی محترم و هم مابقی همکاران نه تنها تبعیضی قائل نیستند بلکه رفتارشان همیشه با احترام بوده است.
خبرنگار:‌سعادت ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.