به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امیر سرتیپ دوم ذبیح‌الله بهمن زیاری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز 29 فروردین رژه با شکوه یگان‌های نیروهای مسلح در استان فارس با اقتدار و صلابت برگزار می‌شود از عموم مردم همیشه در صحنه شیراز دعوت کرد از نزدیک نظاره‌گر اقتدار و توان رزمی رزمندگان این مرز و بوم باشند . 

بهمن‌زیاری بیان کرد: اجرای پرش سقوط آزاد در روز 29 فروردین در شیراز و همزمان در پنج شهرستان کشور از جمله کرمان، اصفهان ، کرمانشاه و اهواز به استعداد یک تیم توسط تکاوران تیپ همیشه قهرمان 55 هوابرد شیراز  انجام می‌شود.

وی به سایر برنامه‌های تیپ 55 هوابرد شیراز به مناسبت روز ارتش اشاره و تصریح کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان‌تیپ، تجلیل از خانواده‌های محترم شهدا و بازنشستگان در تالار پرستوی تیپ، برگزاری همایش کوهنوردی با حضور خانواده‌های کارکنان و تجلیل از کارکنان وظیفه نمونه و  همچنین کارکنان وظیفه زمان جنگ عنوان از دیگر برنامه‌های تیپ 55 هوابرد شیراز به مناسبت روز ارتش است.

فرمانده تیپ 55 هوابرد با تبریک روز ارتش به تمام رزمندگان و کارکنان جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران به توضیح  نامگذاری روز 29 فروردین به نام روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی پرداخت و  گفت : همزمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ، پیکره اصلی ارتش که متشکل از  جوانان برومند مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی بود به ندای رهبر انقلاب لبیک گفت و هم صدا و همراه با امت در براندازی نهایی رژیم ستمشاهی به ستیز بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب در راستای تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های خستگی ناپذیر و مستمری را با فداکاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز کرد. 

امیر سرتیپ دوم بهمن زیاری افزود : امام خمینی(ره) روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت حکیمانه ( لحظه شادی بندگان خدا و یاس ستمگران ) قلمداد کرده و به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای به میدان نهاد و طی پیامی ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام و یکپارچگی ارتش ،در روز 28 فروردین 1358 فرمان تاریخی و مهمی را صادر و روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ 55 هوابرد  نیز با تبریک 29 فروردین ماه در رابطه با این ایام و فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت : حیات راستین یک ملت همیشه در گرو شناخت و توجه به آرمان‌ها و ارزش‌های خویش است ،و تلاش جدی در حفظ دستاوردهای ارزشمند و گرانقدر آرمانی هر امتی ، خود از جایگاه رفیع و والایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام مجتبی جعفری گفت: پیام تاریخی امام راحل و حمایت همه جانبه آن معمار کبیر انقلاب  از ارتش، جان دوباره‌ای به ارتش بخشید البته این حمایت‌ها بی پاسخ نبود و ارتش و ارتشیان، عشق و علاقه و میل باطنی خود را به حرکت توفنده انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل ابراز داشته و در اثبات آن فداکاری‌ها، تلاشها و ایثارگری‌های بسیاری کرده‌اند.

وی بیان کرد: عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بخشیدن به قائله کردستان ، نشان داد که پیش‌بینی امام (ره) در رابطه با وفاداری ارتش درست بوده و این وفاداری در سال‌های جنگ و حماسه و پس از آن نیز ادامه داشته و همواره ادامه دارد .

جعفری همچنین با اشاره به جایگاه والای شهدای گلگون کفن گفت: شهادت را می‌توان کامل‌ترین جلوه ایثار دانست و در واقع شهادت نقطه اوج و مرتبه کمال و سیر صعودی یک مجاهد و برترین صورت تحقق ایثار است.

وی افزود: حضور درجوار شهداء و غبار روبی  قبور مطهر آن عزیزان و تجدید عهد با ایشان و همچنین دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، این اسوه‌های صبر و استقامت از برنامه‌های تیپ 55 هوابرد به مناسبت 29 فروردین است.

جعفری خاطرنشان کرد: بر ماست که دفتر صبر و مقاومت رزمندگان و شهدای گلگون کفن دفاع مقدس را عاشقانه مطالعه کرده و از شجاعت‌ها ، حماسه‌ها و ایثارگری‌های آن درس گرفته و الگو و سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ 55 هوابرد شیراز خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با کلام وحی، برگزاری نمایشگاه پوسترو عکس، نمایشگاه‌کتاب، شرکت گسترده کارکنان و خانواده‌های آنان در نماز پر صلابت و دشمن شکن جمعه حضور مقتدرانه در مراسم رژه نیروهای مسلح در 29 فروردین، دیدار با خانواده‌های کارکنان از یادمان شهدای تیپ 55 هوابرد(گنجینه عرفان تیپ )، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی ورزشی و همایش  پیاده‌روی خانواده های کارکنان  از مهم‌ترین برنامه های تیپ در طول این ایام  است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 617978
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.