به گزارش ایرنا علی اصغر جمشیدنژاد شنبه شب در مراسم تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار اظهار داشت: پیگیری مسائل و مشکلات براساس اعتبارات، نیازها و اولویت هاست که دولت برای حل مشکلات اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
وی بیان کرد: بخشی از توسعه با جذب سرمایه گذاری خارجی امکانپذیر است و باید از تمام ظرفیت ها و مزیت های سیستان و بلوچستان برای پیشرفت و توسعه بهره ببریم.
وی تاکید کرد: استفاده از انرژی های نو و بهره گیری از تکنولوژی های جدید می تواند بخشی از مشکلات این منطقه از جمله کم آبی را حل کند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان از خدمات ارزنده ایوب درویشی فرماندار سابق چابهار قدردانی کرد و گفت: افراد در مسئولیت ها باید به گونه ای کار کنند تا خدمات آنان تا سالها در میان مردم ماندگار باشد و از آن به نیکی یاد کنند.
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: چابهار پیشانی توسعه ایران است و باید هر چه سریعتر مشکلات کم آبی در 438 روستای این شهرستان مرتفع شود.
عبدالغفور ایران نژاد افزود: چابهار بیش از 50 هزار نفر حاشیه نشین دارد که ساکنان آن بدون امکانات برق، آب، بهداشت و مدرسه هستند.
وی از مسئولان خواست هر چه سریعتر مشکلات فاقدین شناسنامه، آسفالت راههای روستایی، اشتغال و کم آبی روستاهای چابهار را با رهاسازی 90 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در پشت سد زیردان مرتفع کنند.
معاون سابق استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز از حسن توجه مردم و مسئولان قدردانی کرد و افزود: در طول 10 ماه مسئولیت به عنوان فرماندار از هیچ کوششی برای خدمت گذاری برای مردم دریغ نکردم.
ایوب درویشی گفت: چابهار برخلاف نام و آوازه اش از محروم ترین نقاط ایران اسلامی از نظر شاخص هاست و باید توجه بیشتر برای توسعه و آبادانی آن شود.
به گزارش ایرنا در این مراسم غلامرضا مجیدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری چابهار به عنوان سرپرست این فرمانداری منصوب و از خدمات ایوب درویشی فرماندار سابق این شهرستان نیز قدردانی شد.
معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری های ایرانشهر و زاهدان از جمله سوابق غلامرضا مجیدی سرپرست فرمانداری چابهار بوده است.
همچنین ایوب درویشی به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام مشغول به خدمت می شود.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
سیستان و بلوچستان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با 2 کشور افغانستان و پاکستان دارد که بیش از 900 کیلومتر آن با ایالت بلوچستان پاکستان هم مرز است.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.