سرپرست دادسرای قزوین گفت: دستگاه قضایی بدون اغماض با افرادی که امنیت رانندگان را بر هم می‌زنند و همچنین با افرادی که بخواهند سوء استفاده و ناامنی ایجاد کنند برخورد خواهد کرد.

به گزارش جماران، به نقل از روابط عمومی دادسرای قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محسن کرمی در کمیسیون جرائم خاص استان که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: مشکلات صنفی در امور حمل و نقل وجود دارد و راه حل این مشکلات باید به صورت قانونی پیگیری شود و با اعتصاب و اقداماتی از این دست به نتیجه نخواهند رسید.

وی در ادامه افزود: مشکلات اصناف می بایست از طریق صنف مربوطه و در مسیر قانونی و اداری درست به مسئولان منعکس شود تا اقدامات مقتضی نسبت به حل آنها صورت پذیرد.

سرپرست دادسرای قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با توجه به وظایف قانونی و ذاتی خود در مقابل اعمال خلاف دغدغه‌های صنفی رفتار متناسب خواهد داشت زیرا در حال حاضر برخی به دنبال ایجاد ناامنی و متوقف کردن چرخه حمل‌ونقل هستند.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: متاسفانه در هفته های اخیر شاهد تعرض برخی اشخاص به کامیون داران در محورهای استان بودیم که با هوشیاری دستگاه های انتظامی و امنیتی استان این اشخاص که 17 نفر می باشند دستیگر و برای سیر مراحل قانونی تحویل دستگاه قضایی شده اند.

این مقام قضایی استان بیان داشت: با بررسی های انجام شده مشاهده کردیم که برخی از این دستگیرشدگان مطالبات صنفی ندارند و برخی نیز صاحب کامیون و یا راننده وسایل نقلیه نیستند بلکه افرادی هستند که با تحریک دیگران می‌خواهند اوضاع را متشنج جلوه دهند و امنیت جاده ها را مختل کنند.

وی اظهار داشت: پرونده این اشخاص در مرحله مقدماتی است و پس از تکمیل پرونده جهت صدور حکم به دادگاه ارسال خواهد شد و ما بر حسب وظیفه اشد مجازات را برای آنان تقاضا خواهیم کرد و اگر محاربه آن ها محرز شود احکام سنگینی همچون اعدام در انتظار آنها خواهد بود.

سرپرست دادسرای قزوین تاکید کرد: بخش زیادی از این اتفاقات جنگ روانی برای اخلال در امنیت کشور است و واقعیت خارجی ندارد که باید در این خصوص هم اصناف و هم مردم هوشیار باشند.

حجت الاسلام کرمی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت حمل‌ونقل استان در آرامش است، افزود: این اطمینان را می‌دهیم که با حضور مراجع انتظامی و امنیتی مشکلی در جاده های استان وجود نخواهد شد و امنیت در محور های مواصلاتی استان به طور کامل برقرار است.

وی تاکید کرد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته حجم زیادی لاستیک از بنادر به مقصد شهرها بارگیری شده و در حال ارسال است و باید در خصوص سهمیه توزیع لاستیک در استان نیز تدابیری مشخصی اندیشیده شود تا کامیون‌داران بتوانند نیاز خود را از مغازه‌ها تهیه کنند.

حجت الاسلام کرمی در پایان هشدار داد: دستگاه قضایی بدون اغماض با افرادی که امنیت رانندگان را بر هم می‌زنند و همچنین با افرادی که بخواهند سوء استفاده و ناامنی ایجاد کنند برخورد خواهد کرد و امنیت مسئله‌ای نیست که بخواهیم مسامحه کنیم و مراجع انتظامی و امنیتی با هوشیاری کامل این تحرکات را رصد خواهند کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.