امیر خلیلی خواه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : شرکت های تجاری از کشورهای فرانسه، سوئد و انگلیس برای شرکت در همایش سرمایه گذاری در سمنان اعلام آمادگی کردند که این امر از دستاوردهای برجام است.
وی اظهارداشت: بیش از هفتاد و یک هزار میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی در سمنان با فعالان اقتصادی تفاهم نامه اقتصادی امضا شده است که این امر در افزایش اشتغال پایدار استان تاثیر شایانی دارد.
وی خاطرنشان کرد : با وجود سرمایه گذاری های مطلوبی که در چند سال گذشته در استان انجام شد اما جایگاه سمنان در جذب سرمایه گذار در مقایسه با دیگر استان ها مطلوب نیست.
خلیلی خواه اضافه کرد : مهم ترین راهکار برای افزایش اشتغال در سمنان توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری است و تا مشکل کمبود آب در این استان برطرف نشود نمی توان انتظار کاهش نرخ بیکاری به صورت چشمگیر باشیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت : در همایش سرمایه گذاری مهم ترین ظرفیت های اقتصادی استان گزارش می شود و هدفگذاری انعقاد تفاهم نامه بیش از 100 هزار میلیارد ریالی برنامه ریزی شده است.
وی تصریح کرد : براساس برنامه ریزی های انجام شده بیش از 300 سرمایه گذار داخلی و خارجی برای شرکت در همایش سرمایه گذاری سمنان شرکت می کنند و این همایش بزرگترین برنامه برای فعالان اقتصادی در این استان در 50 سال گذشته است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی سمنان ادامه داد : ارایه تسهیلات رونق تولید در کنار همایش های اقتصادی در کاهش نرخ بیکاری در این استان تاثیرگذار است و مسوولان امر با وحدت و همدلی برای اشتغالزایی برای جوانان دانش آموخته تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد..
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.