یک روز مانده به تحویل سال 1397 آب شرب کل شهر هندیجان قطع گردید، هم‌اکنون هم با آغاز سال جدید این بحران بزرگ ادامه دارد. وعده‌ های مسئولان کشوری و استانی محقق نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، با آغاز سال جدید و حین حضور مسافران نوروزی در هندیجان، خانه‌تکانی، رفت‌ و آمدهای مردم، دید و بازدید های خانواده‌ها از همدیگر به یک باره آب کل شهر هندیجان قطع گردیده است.

بحران از زمانی در این شهر که بسیار غیر پیش‌ بینی‌ شده بود آغاز شد، که سد آسک کاملاً خشک شد. سد آسک 70 درصد آب هندیجان را تأمین می‌کند، هم‌اکنون مسئولان شهری پیگیر موضوع هستند، اما این پیگیری برای رفع معضل دائمی آب کافی نیست.

30 درصد باقی‌ مانده تأمین آب شرب هندیجان از سوی شهرستان ماهشهر با انتقال لوله تأمین می‌شود. این آب که از سمت ماهشهر به هندیجان روانه می‌شود از رودخانه بزرگ کارون استفاده می‌کند.

این روزها حال و هوای هندیجان بجای شادمانی و لذت بردن از طبیعت و سال نو بسیار بحرانی و خسته‌ کننده شده است. اکثر مسافران نوروزی این شهر را ترک کرده‌اند و یا اندک زمانی را در این شهر می‌مانند.

در اکثر مناطق شهر هندیجان از هندیجان شمالی و جنوبی گرفته تا مسکن‌ های مهر، اماکن عمومی، سرویس‌ های بهداشتی همگی بدون آب هستند. مسافران و مردم نیز سردرگم شده‌اند.

آقایی رئیس اداره آب فاضلاب هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این بندر ، اظهار داشت: 70 درصد آب شرب هندیجان از سد آسک تأمین می‌شود و به سبب خشک شدن این سد ما قادر به تأمین آب شرب نیستیم.

وی افزود: 30 درصد آب هندیجان از سمت ماهشهر با خط لوله منتقل می‌شود و 70 درصد مابقی از سد آسک تأمین و با ترکیب شدن این دو خط لوله آب به شهر هندیجان تزریق می‌شد، اما اکنون سد آسک خشک‌ شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب هندیجان بیان کرد: علت اصلی قطع آب هندیجان خشک شدن سد آسک است، متأسفانه آب رودخانه زهره در بالادست نیز قطع‌شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.