فرماندار شهرستان بندر ماهشهر مراسم رونمایی از طرح نسخه نویسی الکترونیک به اهمیت و ارزش طرح تحول نظام سلامت، ارتقاء امکانات خدماتی و درمانی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر ماهشهر، محسن بیرانوند در حاشیه مراسم رونمایی از طرح نسخه نویسی الکترونیک اظهار داشت: یکی دیگر از خدمات ارزشمند در این دولت، حوزه سلامت و طرح تحول نظام سلامت بود که امید است این طرح ادامه پیدا کند و نقاط قوت آن بیشتر و نقاط ضعف آن محو شود تا به چشم انداز ترسیم شده و اهداف این طرح دست پیدا کنیم.

وی گفت: هدف از این طرح بهره بری و استفاده اقشار کم درآمد و قشر روستایی از خدمات آن است و افرادی که تا به امروز از هیچ بیمه ای برای سلامت و درمان خود برخوردار نبودن با اجرای این طرح زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر عنوان کرد: یکی از دغدغه های اصلی دولت، بهبود شرایط درمانی و بهداشتی و خدمات رسانی بهداشتی و درمانی بخصوص برای روستائیان است که در راستای تحقق این مهم این دولت تمام توان خود را بکار بسته که خوشبختانه اقدامات قابل توجهی هم صورت گرفته است.

وی افزود: قطار نظام سلامت و درمان باید به سمت و سویی حرکت کند تا از فشارهای مالی، دوندگی ها، انتظار کشیدن های طولانی پشت درب اتاق ها برای بیماران کم شود.

بیرانوند تصریح کرد: فرد بیمار، فشار روحی بالایی را متحمل می شود و دغدغه فکری آن تنها در آن شرایط بهبودی کامل و رهایی از درد و رنج بیماری خواهد بود و نباید اجازه دهیم در کنار این همه فشار بیماری و روحی و تهیه اقلام دارویی، سختی های دیگری را هم به آن تحمیل کنیم.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به عملکرد دستگاه های درمانی و نظام سلامت، خاطرنشان کرد: بهداشت و سلامتی مردم در تمام دنیا به عملکرد نظام های بهداشتی و درمانی آن ها بستگی دارد و باید توجه و تمرکز و امکانت خدماتی و درمانی خود را در مراکز بهداشتی و درمانی بالا ببریم.

وی بر بهبود و ارتقاء امکانات مراکز درمانی دولتی تاکید کرد و گفت: باید تمام امکانات مراکز درمانیِ دولتی را برای بهبود شرایط درمان بیماران تقویت کنیم و همه ظرفیت خود را بکار ببندیم تا امکانات و خدمات مراکز درمانی دولتی را به اندازه مراکز خصوصی تقویت کرده و از آن بهتر کنیم؛ چراکه مردم بخصوص اقشار ضعیف و کم درآمد چشم امید به دولت دوخته اند.

بیرانوند در پایان به خدمات بیمه و سلامت شهرستان اشاره داشت و گفت: در شهرستان بندر ماهشهر این موضوع با همت و تلاش های رئیس اداره بیمه و سلامت باعث ایجاد اتفاقات خوبی شده است صورت و افراد کم درامد و قشر ضعیف و قشر روستایی شهرستان تحت پوشش قرار گرفتند و باید گفت که دیده شده عدم پوشش بیمه سلامت تنها در مناطق روستایی خلاصه نمی شود و در شهر هم افرادی هستند که تحت پوشش بیمه نیستند که با اجرای این طرح آن ها هم زیر پوشش قرار گرفتند و خواهند گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.