رئیس پلیس راهنایی و رانندگی خراسان رضوی در این مراسم، صدور پلاک گذر موقت را تسهیل در خدمات ارائه شده به زائران مسلمان و جهانگردانی دانست که قصد ورود به ایران را از طریق مرز باجگیران دارند.
سرهنگ محمدباقر سلیمی افزود: پیش از این متقاضیان صدور پلاک گذر موقت باید مسیری 250 کیلومتری را پس از ورود به خاک ایران برای رسیدن به مشهد طی می‌کردند اما از امروز این خدمت فوق‌العاده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی قوچان ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: خطرات جاده، حوادث رانندگی و نارضایتی در این حوزه دلایل قابل توجهی برای هماهنگی با مرکز برای اقدام امروز بود. از سه نقطه مرزی سرخس، باجگیران و تایباد در خراسان رضوی تاکنون باجگیران و سرخس مورد موافقت قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: در این چارچوب تمهیدات لازم اندیشیده و کارشناسان دوره های لازم را گذرانده اند، زیرساختهای فنی و سازمانی هم تامین شد تا به متقاضیانی که بخش اعظم آنها شیعیان کشورهای همسایه هستند که به قصد زیارت حرم منور امام رضا(ع) وارد کشور می‌ شوند این خدمات به راحتی ارائه شود.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی همچنین گفت: سالانه 400 هزار خدمت در حوزه شماره گذاری و صدور گواهینامه در این استان ارائه می شود.
فرماندار قوچان نیز در این مراسم گفت: آنچه از پلیس به معنای عام توسط مردم یاد می‌شود انتظامی و پلیس ترافیکی است اما قطعاً پلیس در امنیت، ایمنی و توسعه همه جانبه به ویژه توسعه اقتصادی نقش مؤثری دارد.
هادی رجایی نیا افزود: بهره ‌برداری از خدماتی همچون صدور پلاک گذر موقت در قوچان نشانگر نقش آفرینی مجموعه پلیس به صورت مستقیم در توسعه همه جانبه و اقتصادی است. ارائه این خدمت در قوچان می ‌تواند زمینه توسعه شهرستان باشد.
قوچان واقع در 137 کیلومتری شمال مشهد از طریق گذرگاه مرزی باجگیران به کشورهای آسیای میانه متصل است و 28 کیلومتر مرز بین المللی با جمهوری ترکمنستان دارد.
7501
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.