مجید بهارستانی یزدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبس با 56 هزار کیلومتر مربع مساحت به عنوان پهناورترین شهرستان ایران و خاورمیانه یاد می شود و سالانه میزبان 10 میلیون زائر امام رضا (ع) و گردشگر است که از این شهرستان عبور می کنند.
وی بیان کرد: از طرفی چون طبس کریدور عبوری حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی است استراتژی خاصی دارد.
شهردار طبس گفت: شهرداری موظف است در محدوده شهر خود خدمات دهد یعنی از میدان امامزاده، میدان پیامبر اعظم (ص) و میدان ذغالسنگ فراتر نرود و در حریم شهر خدمات رسانی کند.
وی افزود: ماه گذشته چند نفر در 120 کیلومتری طبس بر اثر واژگونی خودرو دچار حریق شدند که ما برای نجات رفتیم اما متاسفانه در آتش سوختند یا اتوبوسی در جاده دیهوک - طبس واژگون می شود و 40 نفر مصدوم و کشته می شوند و باز شهرداری حاضر می شود، تمام روستاهای اطراف و جاده ها را خدمات دهی کند.
بهارستانی یزدی گفت: شهرداری طبس علاوه بر پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی از موضوع ایمنی شهری غافل نشده و رژه موتوری و مانور امداد و نجات و اطفای حریق از برنامه های ما در این زمینه بوده است.
وی اظهار داشت: این برنامه به مناسبت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت همچنین 5 دی روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی
است و این مانور را به یاد زلزله بم، کرمانشاه و طبس با رمز لبیک یا خامنه ای اجرا کردیم.
شهردار طبس گفت: این نخستین مانوری بود که با محوریت شهرداری برگزار شد و کارگروه مدیریت ایمنی و آتش نشانی شهرداری و ادارات مرتبط مانند پلیس راهور، مرکز بهداشت و اورژانس هوایی، هلال احمر و اورژانس اجتماعی نیاز به تمرین و هماهنگی دارند که از مقاصد این مانور بود.
وی بیان کرد: یکی از اهداف این مانور توان سنجی بود که خود نیز واقف بر این کاستی ها هستیم اما بودجه کم است و کمک های دولت نیز برای خرید تجهیزات کفایت نمی کند.
بهارستانی یزدی افزود: سه سد در شهرستان طبس داریم اما فقط یک ست غواصی در شهرداری داریم و این در حالی است که ادارات دیگر مانند هلال احمر هیچ ست غواصی ندارند.
وی گفت: از نظر قانون غواصی باید حتما دو نفر با هم به آب بروند و نیازمند دو ست هستیم بنابراین اگر حادثه ای رخ دهد به مشکل برمی خوریم مانند حادثه ای که در یکی از سدهای طبس رخ داد و منجر به غرق شدن یکی از همشهریان به علت کمبود تجهیزات شد.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.