برخی از رهبران جهانی فرا رسیدن عید سعید فطر را به مسلمانان کشورهای خود و سراسر جهان تبریک گفتند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» و شمار دیگری از حکمرانان امارات با حضور در مسجد «زعبیل» دبی  به مردم کشور خود و مسلمانان جهان تبریک گفتند.

 

0000

 

«شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس کشور امارات نیز عید فطر را به سران کشورهای عربی و اسلامی  تبریک گفت.

شیخ خلیفه برای رهبران آرزوی سلامتی و برای ملت های عربی و مسلمان آرزوی پیشرفت و رفاه بیشتر کرد.

«شیخ محمد بن رشید آل مکتوم» معاون رئیس جمهور و نخست وزیر و حاکم دبی، «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات متحده عربی نیز به مناسبت عید فطر به  رهبران عرب و مسلمان تبریک گفتند.

تلویزیون مصر، تبریک «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور آن کشور درباره عید سعید فطر را به شکل عجیب و بی سابقه ای زیر نویس کرد. در زیر نویس خبر شبکه مصری آمده است: «عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر عید سعید فطر را به امت اسلامی به جز «قطر» تبریک گفت.»

 

DDJlPHNXkAAias3

 

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در پیامی با تبریک عید فطر گفت که جهان از تروریسمی رنج می برد که آفت این عصر است، و مدعی شد که او توجه زیادی به تقویت امنیت و ثبات جهان دارد.

پادشاه عربستان به تلاش های این کشور  برای خدمت به زائران، اماکن مقدس، اسلام و مسلمانان  تأکید کرد.

 

0

 

ملک سلمان همچنین از تبریکات پادشاهان، امیران، رؤسای جمهور و سران کشورهای عرب و کشورهای اسلامی را به این مناسبت دریافت کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز به مناسبت عید فطر به مسلمانان «صمیمانه تبریک» گفت، این در حالی است که دولت وی به علت کنار گذاشتن هر گونه جشنی به مناسبت این روز هدف انتقادات قرار گرفته است.

ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: «به نام مردم آمریکا، ملانیا و من تبریکات صمیمانه خود را به مسلمانانی که عید فطر را جشن می گیرند، ابلاغ می کنیم».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «در این عید، اهمیت عطوفت، مهربانی و خیرخواهی به ما یادآوری می شود».

ترامپ همچنین خاطر نشان کرد: «آمریکا با مسلمانان جهان تعهدات خود را برای رعایت این ارزش ها تجدید می کند».

این در حالی است که ترامپ طی مبارزات انتخاباتی خود به دلیل شعارهای خصمانه علیه مسلمانان هدف انتقادات شدیدی قرار گرفته بود.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز پیشتر عید فطر را به مسلمانان تبریک گفته بود.

 

000

 

در پیام وی آمده است: « به مناسبت عید فطر، من گرم ترین آرزوهای خود را به دوستان مسلمان مان در سراسر جهان می گویم. این عید، نقطه عطفی از ماه رمضان، ماه مقدسی است که در آن بسیاری از افراد معانی و الهامات را در اعمال روزه، نماز و اعمال خیر تجربه می کنند. در عید فطر، مسلمانان در آمریکا و در سراسر جهان، پایان روزه داری و تعهد خود را نسبت به عطوفت و حسن نیت خود جشن می گیرند. در سفارتخانه ها و کنسولگری های ما در سراسر جهان، ما این روز را به عنوان فرصتی برای همکاری با یکدیگر برای ایجاد جوامعی صلح جو و موفق به رسمیت می شناسیم. من برای شما یک عید پر برکت را آرزو می کنم.»

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان نیز حلول عید فطر را به مسلمانان این کشور و جهان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این عید برای همه خیر باشد و وسیله ای برای تحقق صلح و تسامح بین مسلمانان و اتباع سایر ادیان باشد.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز در پیامی ویدئویی در توییتر خود گفت: «گرم ترین آرزوهای خود را به مسلمانان در انگلیس و سراسر جهان در این جشن عید فطر می فرستم.»

 

000000

«صادق خان» شهردار لندن هم با انتشار پیام ویدئویی در توییتر خود گفت: «من از طرف خانواده ام عید را تبریک می گویم. به همه کسانی که عید فطر را در لندن و در سراسر جهان جشن می گیرند، می گویم: عیدتان مبارک.»

 

00000

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز در بیانیه ای در وب سایت این وزارتخانه نوشت: « در این روز، خانواده و دوستان برای حضور در نماز عید فطر، تبریک گفتن، میهمانی دادن و هدیه دادن به یکدیگر گرد هم آمده اند. تنوع فرهنگی کانادا یکی از بزرگترین نقاط قوت و باعث غرور ماست. در سال جاری، همانطور که ما 150 امین سالگرد کنفدراسیون را به رسمیت می شناسیم، کمک های ارزشمندی که جامعه مسلمان در جهت تامین منافع ملی ما داشته اند، احترام می گذاریم و آن را به رسمیت می شناسیم. از طرف خانواده ما - سوفی و من - بهترین آرزوهای ما شامل همه کسانی می شود که عید فطر را جشن می گیرند. عید شما مبارک!»

 

00

 

«شیخ راوی عین الدین» رئیس شورای فتوای مسلمانان روسیه نیز در پیامی عید فطر را به مسلمانان تبریک گفت.

«ایفانی اوکووا» فرماندار ایالت«دلتا» نیجریه نیز عید فطر را به مسلمانان نیجریه و سراسر جهان تبریک گفت. 

«مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در بیانیه ای گفت: «در پایان ماه مبارک رمضان گرم ترین آرزوها را برای مسلمانان کردستان به طور خاص، و مسلمانان جهان به طور کلی دارم.»

«نچیروان بارزانی» نخست وزیر این اقلیم نیز این عید را فرصتی برای مردان شجاع برای حل مشکلاتشان دانست.

در بیانیه نخست وزیر آمده است: «من امیدوارم که این جشن، که جشن آشتی در زندگی اجتماعی و مذهبی است، در همه ابعاد دیگر ترویج یابد و صلح، هماهنگی، وحدت و مشارکت را برای حل بحران ها و همه مشکلات به ارمغان بیاورد.»

 

257909_912

 

«قباد طالبانی» معاون او هم با لحن مشابهی آرزوی صلح و شادی برای همه کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز ضمن تبریک عید سعید فطر به همه شهروندان ترکیه و مسلمانان جهان ابراز امیدواری کرد که این روز وسیله ای برای وحدت مسلمانان جهان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.