به گزارش ایرنا، مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری نیمدری سبز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این آیین در قالب طرح نشاط اجتماعی استان بوشهر در بندرگناوه برگزار شد.
محمد مظفری افزود: گره گشو یکی از آیین های دیرین مذهبی در استان بوشهر بویژه در شهرستان گناوه است که توسط کودکان و نوجوانان اجرا و بزرگسالان از آنان پشتیبانی می کنند.
این پژوهشگر مسایل آیینی گفت: این آیین نمایشی و مذهبی در کوچه ها و معابر شهرها و روستا ها برگزار می شود و کودکان و نوجوانان با در دست داشتن کیسه های خوشرنگ به در منازل رفته و در شب سالروز ولادت امام حسن (ع) تقاضای شیرینی و شادباش از اهالی می کنند.
وی افزود: مردم این دیار معتقدند به برکت شب پانزدهم ماه مبارک رمضان که شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) است هدیه گرفتن و هدیه دادن بویژه به کودکان گره از مشکلات پیش روی خانواده ها را باز می کند.
مظفری گفت: در جشن گره گشو که با استقبال خوب گناوه ای ها در پارک خور و در محل استقرار موسسه نیمدری سبز با مشارکت اعضای گروه هنری ایلیا بصورت نمایشی اجرا شد تعداد زیادی از هنرمندان این شهرستان حضور داشتند.
این فعال حوزه سمن ها ( سازمان های مردم نهاد) افزود: با توجه به همزمانی روز صنایع دستی و تاکید بر حفظ سنت های اصیل استان و شهرستان گناوه ضمن استفاده از صنایع دستی منطقه در طراحی جشن توسط اعضای سمن نیمدری سبز، آیین ماهیگیری سنتی به صورت زنده در محل برنامه اجرا شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.