به گزارش ایرنا حیدر عزیز نژاد روز سه شنبه درجلسه مجمع سلامت شهرستان کنگان افزود:
سالانه 8 هزار میلیارد تومان صرف درمان بیماری سرطان می شود.
وی اظهارداشت: ترک دخانیات و پیاده روی منظم روزانه می تواند خطر ابتلا به بیماری های صعب العلاج مانند سرطان را تا 35 درصد کاهش دهد.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآورشد:اجتماعی کردن موضوع سلامت و تلاش برای حفظ آن و پیشگیری از بیماری سیاست راهبردی وزارت بهداشت است.
عزیز نژاد گفت:همه مردم و دستگاههای حاکمتی باید خود را در قبال تحقق موضوع سلامت مسئول بدانند.
وی یادآورشد: 80 درصد از شرایط برای تامین سلامت افراد جامعه خارج از چارچوب وظایف وزارت بهداشت است و همه باید در این امر سهیم باشند که تشکیل مجامع سلامت در شهرستان ها گامی در جهت تحقق این مسئله است.
این مقام مسوول با اشاره به ارزش و اهمیت طرح تحول نظام سلامت افزود: از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون میزان تخت های بیمارستانی در استان بوشهر از 8 دهم به 1 و نیم تخت به ازای هر 1000 نفر رسیده است.
عزیز نژاد گفت: بدلیل نقش و جایگاه آموزه های دینی و اهتمام دین به مسئله سلامت توجه جدی به سفارشات دین در حوزه سلامت ضروری است .
امام جمعه کنگان نیز با تسلیت ایام اسارت آل الله و تجلیل از شهدای پزشک و پرستار در دوران دفاع مقدس گفت: پزشکان و پرستاران در دوران دفاع مقدس کاری زینبی کردند و باید یاد و خاطره ایثارگری های این قشر گرامی داشته شود.
حجت الاسلام محمود محمودی بااشاره به اهمیت سلامت و پیشگیری از بیماری در آئینه قرآن و روایات افزود:نشاط و پویایی درسایه سلامت محقق می شود و سلامت درحقیقت بسترساز نشاط و شادابی درجامعه است.
وی به خدمات دولت در حوزه سلامت در چند سال اخیر اشاره و گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از طرح های بزرگ و ارزشمندی است که قابل مقایسه با گذشته نیست.
امام جمعه کنگان یادآورشد: البته این به معنای انکار کاستی در حوزه سلامت نیست و باید تلاش شود با بهره گیری از انتقادات و راهکارهای سازنده و عملی و بهره گیری از نظر و خرد جمعی کارشناسان خبره به کاهش مشکلات و رفع نواقص کمک کرد.
محمودی با گلایه از وضعیت توزیع امکانات درمانی در سطح کشور و استان اظهارداشت: هم اکنون امکانات برخی شهرستان های استان در حوزه درمان چندین برابر امکانات درمانی در برخی شهرستان های دیگر استان از جمله کنگان است که با رویکرد عدالت محوری همخوانی ندارد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین درآمد ملی از این منطقه بوده و کنگان قطب درمانی جنوب است توجه و کمک به توسعه زیرساخت های درمانی و توسعه کمی و کیفی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در بیمارستان امام خمینی (ره) و دیگر مراکز درمانی در این شهرستان ضروری است.
محمودی گفت: راه اندازی درمانگاه فوق تخصصی و بهره مند شدن مردم از وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص در کنگان از مطالبات به حق مردم این خطه است.
وی بااشاره به موضوع طب سنتی و اسلامی و علوم پزشکی با بیان اینکه رد هر کدام یک از اینها و ایجاد اختلاف در این حوزه صلاح نیست گفت: طب سنتی و اسلامی و علوم پزشکی باید در راستای یکدیگر و مکمل هم باشند.
فرماندار کنگان نیز گفت: اولویت قرار دادن امر سلامت در کشور یکی از شاهکارها و خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید بود.
فتح الله نوروزی افزود: طرح مجامع سلامت و تلاش برای اجرای آن سیاستی در جهت ارتقای حوزه سلامت با دخیل نمودن آحاد مردم و مسئولان است.
وی یادآورشد: با فعال کردن خانه مشارکت مردمی ، اندیشگاه سلامت و پیام گذاران سلامت در این شهرستان بستر را برای تحقق اهداف مجمع سلامت فراهم خواهیم کرد.
رییس مجمع سلامت شهرستان کنگان نیز گفت: سند امنیت غذایی شهرستان کنگان به طور خاص پیگیری خواهد شد.
نوروزی به مسئله آلایندگی در شهرستان اشاره و گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به منطقه موضوع فلرهای فاز 12 منطقه پارس دو کنگان را مطرح و به جد دنبال حل این مشکل هستیم.
وی همچنین از مطالعه فاز اول طرح ساماندهی فاضلاب شهری و ایجاد مکانی مناسب برای دفع پسماندهای شهری و صنعتی خبر داد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز گفت: ساماندهی درمان و تبادل نظر و گفتمان سازی درباره رویکرد سلامت و دخیل نمودن همه دستگاهها و مردم در امر سلامت هدف مهم از تشکیل مجمع سلامت است.
خلیل جوکار افزود: توسعه سیاست های عمومی سالم و همکاری بین بخشی برای حل ریشه ای مشکلات در حوزه سلامت از اهداف مهم برای داشتن انسان سالم در جامعه است.
7208/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.